جای نماینده آموزش‌وپرورش در انجمن خیرین قرآنی خالی است
کد خبر: 3700249
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
طباطیایی:

جای نماینده آموزش‌وپرورش در انجمن خیرین قرآنی خالی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: جای آموزش‌وپرورش در انجمن خیرین قرآنی استان خیلی خالی است استفاده از ظرفیت این انجمن در یک نهاد آموزشی می‌تواند به توسعه فعالیت قرآنی کمک کند.

سید مجتبی طباطیایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی با تأکید بر اینکه مدارس بهترین مکان برای پیشبرد برنامه‌های قرآنی هستند گفت: جای آموزش‌وپرورش در انجمن خیرین قرآنی استان خیلی خالی است استفاده از ظرفیت این انجمن در یک نهاد آموزشی می‌تواند به توسعه فعالیت قرآنی کمک کند.
وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز در آموزش‌وپرورش فعالیت بسیار گسترده دارند در حالیکه که متاسفانه آموزش‌وپرورش هیچ نماینده‌ای در انجمن خیرین قرآنی استان ندارد و این یکی از مطالبات آموزش و پرورش است. باید بتوان با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و خیرین قرآنی گامی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی برداشت.
طباطبایی با اشاره به اینکه نماینده آموزش‌وپرورش در انجمن خیرین قرآنی می‌تواند وضعیت و ظرفیت قرآنی آموزش‌وپرورش را تشریح کند گفت: بسیاری از دارالقرآن‌های آموزش و پرورش توسط خیرین اهدا شده یا مدیریت می‌شوند. اجرای طرح‌های قرآنی از اهم فعالیت‌های آموزش‌وپرورش است که باید به نحو احسن از این ظرفیت استفاده کرد.
وی بر لزوم وقف‌های مشارکتی جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: توجه به امور وقفی محدود به زمان، مکان و سن خاصی نیست، برای توسعه امورات نیاز به وقف‌های بروز داریم و ورود جوانان به عرصه وقف و آشنایی با ابعاد مختلف این سنت حسنه باید از سنین دانش‌آموزی آغاز شود.
طباطبایی اظهار کرد: جهت آشنایی دانش آموزان با سنت وقف طرحی با همکاری اوقاف و امورخیریه استان در دست جمع بندی است، در آینده طرحی با عنوان وقف مشارکتی با اوقاف و امور خیریه استان کلید خواهد خورد تا بتوانیم از طریق دانش آموزان یک موقوفه قرآنی دانش آموزی را احداث کنیم.
وی تصریح کرد: هر یک از اعضای انجمن خیرین قرآنی در حوزه خاص خود فعالیت می‌کنند اما حضور نماینده‌ای از آموزش‌و‌پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز در انجمن خیرین قرآنی باعث می‌شود اعضا با عملکرد و ظرفیت آموزش‌وپرورش در حوزه قرآن بیشتر آشنا شوند و از توانمندهای یکدیگر در توسعه کار قرآنی مردمی استفاده کنند./انتهای پیام

captcha