مراسم استقبال از زائران روز 29 اسفندماه برگزار خواهد شد
کد خبر: 3700271
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

مراسم استقبال از زائران روز 29 اسفندماه برگزار خواهد شد

گروه اجتماعی - مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: هر ساله برنامه استقبال از زائران در روز اول فروردین برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل تقارن اول فروردین‌ماه با شهادت امام هادی(ع) و سخنرانی رهبری در حرم مطهر رضوی، این برنامه 29 اسفندماه اجرایی می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن شریعتی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، ظهرامروز 24 اسفندماه در نشست خبری برنامه‌های استقبال از بهار سال جدید که در پایانه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری، فعالیت نوروزی خود را از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه اجرایی خواهد کرد، اظهار کرد: کلیه خدمات شهرداری از جمله کاشت گل، المان‌های نوروزی و... که در شهر مشهد اجرایی شده در مقیاس کوچک‌تر در پایانه‌های مسافربری نیز اجرایی شده است.
مراسم استقبال از زائران در روز 29 اسفندماه برگزار خواهد شد
وی با بیان اینکه در 26 اسفندماه، مانور خدمت برای همه ارگان‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: هر ساله برنامه استقبال از زائران در روز اول فروردین‌ماه برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل تقارن اول فروردین‌ماه با شهادت امام هادی(ع) و سخنرانی رهبری در حرم مطهررضوی، این برنامه 29 اسفندماه اجرایی می‌شود.
شریعتی با اشاره به اینکه حدود یک و نیم میلیون نفر مسافر نوروزی در مشهد خواهیم داشت، عنوان کرد: ایام نوروز همه نیروها آماده باش کامل هستند و همه مرخصی‌های آنان نیز لغو است.
مشهد، مقصد 7/2 مسافران جاده‌ای کشور است
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه هفت و دو دهم مسافرت‌های کشور در مشهد اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: زائرسراهای ارزان قیمت نیز برای زائران در حال آماده ‌سازی است.
در ادامه این مراسم جواد وحدتی‌فرد، معاون حمل‌ ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، با بیان اینکه انشاالله با برنامه‌ریزی‌های دقیق سفری خوب و ایمن را برای زائران علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) فراهم می‌آوریم، اظهار کرد: همه همت و تلاش‌مان این است که خدمتی متفاوت تراز ایام دیگر سال به زائران و مجاوران ارائه دهیم.
تدابیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی برای زائران
وی با بیان اینکه در حمل و نقل جاده‌ای حدود 20 هزار کیلومتر از جاده‌های استان زیرنظر اداره راهداری و حمل ونقل استان است، ادامه داد: حدود 97 اکیپ راهداری، 33 راهدار خانه، 247 ماشین آلات و حدود 10 ایستگاه صلواتی در طول جاده‌ها مستقر هستند و به زائران خدمات خواهند داد.
وحدتی‌فرد با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل 14 پایانه مسافربری در استان در بخش دولتی فعال خواهند بود، ابراز کرد: در بخش خصوصی نیز برای ایام نوروز چهار هزار و 600 دستگاه ناوگان که شامل هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 150 وی آی پی، هزار و 600 دستگاه مینی‌بوس و هزار و 350 دستگاه سواری در نوروز به زائران ارائه خدمات خواهند کرد.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حدود هشت هزار و 560 راننده حرفه‌ای برای انجام وظیفه آماده هستند، گفت: این تعداد راننده در سیستم ما پایش شده و به عنوان راننده حرفه‌ای مشغول خواهند بود.
وی ادامه داد: در ایام نوروز 132 شرکت حمل و نقل مسافربری، 60 دفتر فروش بلیت و 110 آژانس مسافرتی به زائران امام رضا(ع) خدمات می‌دهند.
مسافران برای رفت و برگشت خود برنامه‌ریزی کنند
وحدتی‌فرد با تأکید بر اینکه زائرانی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، باید برنامه‌ریزی برای رفت و برگشت خود داشته باشد، افزود: به دلیل حجم انبوه مسافران، زائران باید برای برگشت خود به شهرهایشان بلیط خود را قبلا تهیه کرده باشند در غیراین صورت در روزهای پایانی تعطیلات برای تهیه بلیط به مشکل خواهند خورد، امید است با برنامه‌ریزی درست، سفری خوب و به یاد ماندنی از مشهد برای آنان رقم بخورد.
مسافران تابع مقررات باشند
معاون حمل‌ ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، گفت: مسافرانی که با وسیله نقلیه خود سفر می‌کنند، برای ارتقا ایمنی سفر خود باید تابع مقررات باشند و نگاه‌شان فقط و فقط به مقصد نباشد.
وی با بیان اینکه مأموران راهنمایی گردشگری استان در توقفگاه‌ها مستقر هستند و مسافران را به دیدن مناطق زیارتی و سیاحتی استان تشویق می‌کنند، تصریح کرد: برای جذب زائران به مناطق زیارتی و سیاحتی استان و همچنین درآمدزایی و توسعه این مناطق، راهنمایان گردشگری زائران را به این مسیرها راهنمایی خواهند کرد.
وحدتی‌فرد با بیان اینکه 35 مجتمع رفاهی برای ارائه خدمات به زائران در جاده‌ها مستقر هستند، عنوان کرد: در طول جاده‌های استان 88 دوربین ثبت تخلف وجود دارد که سرعت تمامی رانندگان را در طول شبانه روز رصد می‌کند.
آمار کم ثبت تخلفات، نشان‌دهنده آگاهی مردم
معاون حمل‌ ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه نیم درصد در تردد جاده‌ها تخلف به ثبت رسیده است، ابراز کرد: این آمار نشان دهنده، آگاهی مردم نسبت به عواقب سوانح رانندگی است.
وی با بیان اینکه کشیک‌های نوروزی در سطح استان و پایانه‌های مسافربری مستقر هستند، ادامه داد: بخش خصوصی نیز لیست مدیران پاسخگویی خود را برای رسیدگی آنی به مشکلات مردم در معرض دید همگان در پایانه‌های مسافربری قرار داده است.
وحدتی فرد با اشاره به اینکه جاده‌های استان نیز برای نوروز تسریع و پاک‌سازی، لگه‌گیری و درزگیری شده است، گفت: برای هفت مسیر بحرانی که احتمال بروز مشکل در آن‌ها وجود دارد، برنامه‌ریزی‌های خاصی شده است، همچنین همکاران ما در مدیریت سوانح نیز از آموزش‌های لازم برخوردار هستند و توانایی برخورد با چنین حوادثی را دارند.
همچنین سرهنگ میلان‌لو، معاونت عملیات نیروی انتظامی مشهد، با تأکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته برای نوروز نسبت به سال گذشته کم نظیر است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای استقبال از زائران در ایام نوروز در نیروی انتظامی مشهد انجام شده است.
وی با بیان اینکه پلیس برای بهره‌مندی بیشتر زائران و مجاوران اقدامات خود را خارج از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تعریف کرده است، گفت : در جاده‌ها، معابر، نقاط سیاحتی زیارتی، تجاری و در کل مناطقی که بیشترین حجم زائران را خواهیم داشت، حضور پلیس ملموس‌تر ‌خواهد بود.
میلان‌لو با بیان اینکه 127 ایستگاه ثابت و 168 ایستگاه موقت نوروزی برای ارائه خدمات به زائران پیش‌بینی شده است، ادامه داد: برای سهولت تماس با 110 تعداد خطوط را به پنج خط افزایش داده‌ایم.
معاونت عملیات نیروی انتظامی مشهد با اشاره به اینکه حضور پلیس در سطح شهر به صورت شبانه‌روز چشم‌گیر خواهد بود، ابراز کرد: طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و پیش‌گیری از سرقت نیز در ایام نوروز اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح توقیف موتورسیکلت‌ سواران مزاحم نیز اجرایی می‌شود، گفت : علاوه بر برخورد با موتورسیکلت سواران مزاحم، موتور آنان نیز تا مدتی نیز توقیف خواهد شد.
شروع سال جدید با شعار«پرهیز از خطر، آرامش در سفر»
دهنوی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور خراسان رضوی، با بیان اینکه پلیس راهوراستان و نیروی انتظامی امسال با دو شعار در خدمت زائران و مجاوران است، اظهار کرد: آرامش بهاری با نظم و امنیت و شعار ترافیکی پرهیز از خطر، آرامش در سفر، دو شعاری است که این دو ارگان با آن سال جدید را آغاز خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های ویژه امسال شاهد نظم و امنیت بیشتر ترافیکی خواهیم بود، ادامه داد: در همه ایستگاه‌های مستقر در جاده‌ها نماینده راه و راهور وجود دارد و زائران می‌توانند با آنان در تعامل باشند.
دهنوی با اشاره به طرح رزمایش ترافیکی که امروز اجرا خواهد شد، گفت: هدف از این رزمایش درون سازمانی هماهنگی و بالا بردن توان عملیاتی پلیس راه و راهور مشهد خواهد بود.
طرح‌های ترافیکی اطراف حرم در ایام نوروز به قوت خود باقی است
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح‌های نوروزی پلیس راهور از امروز اجرایی خواهد شد، ابرازکرد: در ایام نوروز طرح‌های ترافیکی در اطراف حرم مطهر را خواهیم داشت و ورود خودروهای شخصی در اطراف حرم با ممنوعیت یا کاهش روبه رو خواهد بود.
وی با بیان اینکه امسال از کل توان پلیس راهور دیگراستان‌ها نیز در ایجاد فضای امن و آرام برای زائران استفاده کرده‌ایم، عنوان کرد: از طریق پلیس راهور دیگر استان‌ها طرح‌های ترافیکی، مسیرهای پارکینگ و مناطق زیارتی و سیاحتی مشهد را به زائران منتقل کردیم.
تأکید بر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
دهنوی با تأکید بر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: پارکینگ‌ اختصاصی در پایانه فردوسی وجود دارد که زائران می‌توانند از آنجا با وسایل حمل و نقل عمومی در مسیر حرم مطهررضوی قرار گیرند.
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور خراسان رضوی با تأکید بر اینکه با اعمال قانون هدفمند و حضور مؤثر و به موقع همکارانم شاهد نوروزی کم حادثه خواهیم بود، اظهار کرد: طرح انضباط ترافیکی نیز در سطح استان اجرایی می ‌شود و در نهایت هدف کلی ما رضایت مردم است که انشالله سفری بی‌خطر و کم حاشیه داشته باشند.
انتهای پیام

captcha