گزارشی از فعالیت‌های کانون قرآن مسجد اباعبدالله(ع) + عکس
کد خبر: 3700335
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

گزارشی از فعالیت‌های کانون قرآن مسجد اباعبدالله(ع) + عکس

گروه جلسات و محافل ــ کانون قرآن مسجد اباعبدالله(ع) با همکاری پایگاه بسیج شهیدان ندائی و کانون فرهنگی ـ هنری عطر سیب مسجد حضرت اباعبدالله(ع) فعالیت خود را از تابستان امسال آغاز کرده است.

گزارشی از فعالیت های کانون قرآن مسجد اباعبدالله(ع)+عکس

به گزارش ایکنا؛ کانون قرآن مسجد اباعبدالله(ع) واقع در خیابان پیروزی، خیابان باقری(پرواز)، روبه‌روی کوچه سوقانی با همکاری پایگاه بسیج شهیدان ندائی و همچنین کانون فرهنگی ـ هنری عطر سیب مسجد حضرت اباعبدالله(ع)  فعالیت خود را از تابستان سال 96  آغاز کرده است .

این کانون، ابتدا فعالیت خود را از تابستان سال 1396 آغاز کرده و در آن زمان با وجود اینکه در سطح محل تبلیغات کرده‌اند، اما فقط 5 نفر قرآن‌آموز ثبت نام کردند که یکی از اساتید فعلی کانون رحمان وطن‌نژاد، مباحث روخوانی را به آنها آموزش می‌داد. از ابتدای مهر ماه و همزمان با بازگشایی مدارس با تبلیغ در مدارس، حدود 45 نفر در کانون قرآن ثبت نام کردند که با توجه به افزایش تعداد قرآن‌آموزان، دو استاد دیگر به آموزش قرآن به قرآن‌آموزان پرداختند.

از ابتدای بهمن ماه با تبلیغ گسترده‌تر در مدارس، حدود 70 قرآن‌آموز دیگر در کانون قرآن ثبت نام کردند که برای آموزش قرآن به این عزیزان از حضور سیدمحمد موسوی و سجاد فتاحی ظفرقندی بهره‌مند شده‌اند. این کانون، با گذشت زمان محدود از آغاز فعالیتش از تابستان تاکنون، حدود 120 قرآن‌آموز را در کانون قرآن مسجد اباعبدالله(ع) ثبت نام کرده و در حال یادگیری قرآن هستند.

گزارشی از فعالیت های کانون قرآن مسجد اباعبدالله(ع)+عکس

در این کلاس‌ها که به صورت رایگان برگزار می‌شود، علاوه بر آموزش قرآن سعی شده است که برای قرآن‌آموزان، جاذبه‌های دیگری هم در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برای قرآن‌آموزان جوایز ارزنده‌ای در نظر گرفته شده که با جمع‌آوری امتیازاتشان می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند. همچنین قرآن‌آموزان بعد از برگزاری کلاس‌های قرآن فرصت دارند برای دقایقی به بازی و سرگرمی بپردازند.

کانون قرآن مسجد اباعبدلله(ع) اقدام به برگزاری کرسی تلاوت قرآن کرده است. این کرسی تلاوت یکشنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان مسجد اباعبدالله(ع) برگزار می‌شود که رضا آوینی، مدرس این جلسه است.

همچنین در تاریخ 28 آذر 96 محفل انس با قرآن برگزار شده است که در آن از حضور محمد‌مهدی بیگی و همچنین حافظان برجسته قرآن کریم آقایان محمدرسول تکبیری و علیرضا تکبیری بهره‌مند شده‌اند. علاوه بر این پس از پایان مراسم به همه نوجوانان شرکت‌کننده در مراسم جوایزی اهدا شده است.

در پایان این گزارش، دست‌اندرکاران این کانون از حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجری، امام جماعت مسجد اباعبدلله(ع) و همچنین مزینانی، فرمانده پایگاه شهیدان ندائی، بابت زحمات و کمک‌های بی‌دریغ‌شان قدردانی کردند.

انتهای پیام

 

captcha