آرزوی بچه‌ها را محقق و لیست نیاز مددجویان را کوتاه می‌کنیم
کد خبر: 3700336
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

آرزوی بچه‌ها را محقق و لیست نیاز مددجویان را کوتاه می‌کنیم

گروه جامعه ــ لیست نیازمندی‌های مددجویان بهزیستی را می‌توانیم کوتاه کنیم. لیست آرزوی بچه‌ها را هم همینطور. همه چیز بسته به سخاوت ما دارد؛ فاصله بین بی‌تفاوت بودن و خیرّ بودن به اندازه تایپ چند شماره است.

آرزوی بچه‌ها را محقق و لیست نیاز مددجویان را کوتاه می‌کنم قربه الی الله

به گزارش ایکنا؛ در آستانه عید نوروز به استقبال عید رفتن کافی نیست باید به استقبال کارهای خوب هم برویم. مثلاً برای همیشه ناممان را در اسامی خیرانی که فقط برای رضای خدا کار خیر می کنند قرار دهیم.

البته طبق دستور اسلام اولویت با اعضای خانواده و نزدیکان و همسایگان است بعد از آن باز هم می‌توان سخاوتمند بود. اگر نیت خیری دارید می توانید به راحتی اینجا خرجش کنید. کافی است به لیست بلند نیازهای مددجویان نگاهی بیندازید و با اطمینان از اینکه پولتان به دست نیازمندش می‌رسد، شماره حسابتان و نیتتان را بنویسید.
چرا که به فرموده قرآن کریم: «لَیْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَٰکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلَائِکَةِ وَالْکِتَابِ وَالنَّبِیِّینَ وَآتَى الْمَالَ عَلَىٰ حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبَىٰ وَالْیَتَامَىٰ وَالْمَسَاکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَالسَّائِلِینَ وَفِی الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا ۖ وَالصَّابِرِینَ فِی الْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ وَحِینَ الْبَأْسِ ۗ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ صَدَقُوا ۖ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ؛ نیکوکاری آن نیست که روی به جانب مشرق یا مغرب کنید (چه این چیز بی‌اثری است) لیکن نیکوکاری آن است که کسی به خدای عالم و روز قیامت و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیغمبران ایمان آرد و دارایی خود را در راه دوستی خدا به خویشان و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان و گدایان بدهد و در آزاد کردن بندگان صرف کند، و نماز به پا دارد و زکات مال (به مستحق) بدهد، و نیز نیکوکار آنانند که با هر که عهد بسته‌اند به موقع خود وفا کنند و در حال تنگدستی و سختی و هنگام کارزار صبور و شکیبا باشند. (کسانی که بدین اوصاف آراسته‌اند) آنها به حقیقت راستگویان و آنها به حقیقت پرهیزکارانند».( سوره بقره ایه 177)
سامانه مشارکت های مردمی بهزیستی به آدرس «http://mosharekat.behzisti.ir/» لیست نیازمندی های مددجویان خود را ارائه کرده است. همچنین شما امکان انتخاب بخشی که می‌خواهید هدیه و وجه شما در خصوص آن خرج شود را انتخاب و از طریق پرداخت الکترونیکی نیتتان را محقق کنید.

در این سامانه همچنین اولویت‌های حوزه دبیرخانه مشارکت‌های مردمی: شامل ساخت شیرخوارگاه در تهران، ساخت شیرخوارگاه در استان لرستان، ساخت شیرخوارگاه در استان کهگیلویه و بویر احمد و راه اندازی 1000 روستا مهد در سراسر کشور اعلام شده است. البته می توانیم رویای کودکان بهزیستی را هم بعد از ترخیص محقق کنیم.

بر اساس تفاهمنامه همکاری منعقده بین سازمان بهزیستی کشور و بانک حکمت ایرانیان طرح رویای کودکان آسمانی حکمت از شهریور ماه سال 92 در کل کشور در حال اجرا است. در این طرح برای هر یک از کودکان صفر تا 10 سال معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی استان‌های کل کشور یک حساب سپرده کوتاه مدت توسط بانک افتتاح می‌شود تا پس از ترخیص به صورت یک جا به فرزندان بهزیستی پرداخت شود.

هموطنان عزیز می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک حکمت ایرانیان و یا با شماره کارت 6369491900000293 و یا سپرده 1- 701-701701- 101 و شبای "940650010170100701701001 IR " به افزایش سرمایه هر یک از کودکان و توسعه این طرح کمک کنند.

شما هم خیرّ باشید.

انتهای پیام

captcha