الواح چوبی، سنت حفظ قرآن در لیبی
کد خبر: 3700344
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

الواح چوبی، سنت حفظ قرآن در لیبی

گروه بین‌الملل - سنت اجدادی حفظ قرآن در لیبی، استفاده از الواح چوبی و نگارش آیات قرآن روی آن است که با وجود ابزارها و شیوه‌های مختلف حفظ، بهترین روش حفظ قرآن در این کشور به شمار می‌رود.

الواح چوبی؛ سنت حفظ قرآن در لیبی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری akhbaralaan.net؛ مرکز حفظ قرآن «ابرار» در لیبی یکی از مراکزی است که سنت حفظ قرآن کریم از طریق الواح چوبی را حفظ کرده و به قرآن‌آموزان خویش آموزش می‌‌دهد. این مرکز حفظ در شهر «مِصراته» بر کرانه غربی «خلیج سیدرا» در لیبی قرار دارد.

اساتید حفظ قرآن این مرکز معتقدند که این شیوه سنتی در حفظ قرآن کریم به نسبت دیگر روش‌ها موفق‌تر است و قرآن‌آموزان به وسیله این روش موفقیت‌های بسیاری را کسب می‌کنند.

شیوه استفاده از الواح چوبی که از درختان زیتون آماده می‌شوند به این صورت است که هر قرآن‌آموز، آیات فراگرفته را با جوهر بر روی آن نوشته و پس از اتمام نگارش، آنچه را که نوشته است، با صدای بلند قرائت می‌کند.

محمد ساسهو، استاد دانشگاه و از فعالان قرآنی این مرکز در خصوص این روش آموزش حفظ قرآن گفت: روش سنتی الواح چوبی که از اجداد ما رسیده است بهترین روشی است که برای حفظ قرآن استفاده می‌شود و نتایج مثبت این روش در حافظان قرآن مشخص و روشن است و نیز حافظان بسیاری در این کشور، این روش را بهترین روش حفظ قرآن می‌دانند.

گفتنی است که زمان پیدایش این روش سنتی حفظ قرآن در لیبی به صورت دقیق مشخص نیست اما اساتید حفظ قرآن این روش را از اجداد خویش و نسل به نسل دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha