پایان دوره «تفسیر» رادیو قرآن غزه
کد خبر: 3700350
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

پایان دوره «تفسیر» رادیو قرآن غزه

گروه بین‌الملل - دوره 9 ساله تفسیر قرآن کریم در رادیو قرآن غزه با 600 ساعت برنامه تفسیری توسط عبدالکریم دهشان، استاد دانشگاه اسلامی غزه به اتمام رسید.

پایان دوره «تفسیر» در رادیو قرآن غزه

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین صفا؛ برنامه رادیویی تفسیر قرآن در غزه که با عنوان «مع‌القرآن(همراه با قرآن)» ضبط می‌شد در سال 2009 میلادی و همزمان با تأسیس رادیو قرآن غزه آغاز شد.

این برنامه آموزشی اولین برنامه قرآنی در رادیو قرآن غزه به شمار می‌رود و ایده و طرح آن توسط مرکز قرآن کریم و تبلیغ دانشگاه اسلامی غزه ارائه شده است.

برنامه «مع القرآن» با هدف نشر علوم و فرهنگ قرآنی و متناسب با ارزش‌های اسلامی و دعوت به عقیده سلیم در جامعه فلسطینی راه‌اندازی و در کنار برنامه‌های دیگر این رادیو پخش می‌شود.

استاد تفسیر این برنامه عبدالکریم دهشان از اساتید دانشگاه اسلامی غزه است که در سال 1979 میلادی به دانشگاه اسلامی غزه رفت و دروس تفسیر و علوم قرآن را در آنجا فراگرفت.

وی پس از پایان دوره کارشناسی ارشد خود از دانشگاه اسلامی اردن، در مقطع دکتری وارد دانشگاه قرآن «خارطوم» سودان شد و رساله دکتری خود را در سال 1995 میلادی و با عنوان «حقوق بشر در قرآن و روایات» دفاع کرد.

در این برنامه رادیویی تعدادی از دانشجویان رشته تفسیر و علوم قرآن دانشگاه اسلامی غزه وی را همراهی کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha