رونمایی از 5 اثر عیدانه گروه هم‌خوانی محمد رسول‌الله(ص)/ تولید 41 اثر و 48 نماهنگ + عکس
کد خبر: 3700382
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
قربانی به بهانه دومین سال تشکیل گروه محمد رسول الله(ص) خبر داد:

رونمایی از 5 اثر عیدانه گروه هم‌خوانی محمد رسول‌الله(ص)/ تولید 41 اثر و 48 نماهنگ + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در دومین گردهمایی سالانه اعضای گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) که صبح امروز 25 اسفندماه برگزار شد از پنج اثر عیدانه این گروه رونمایی شد.

رونمایی از پنج اثر عیدانه گروه تواشیح محمدرسول‌الله(ص) / تولید 41 اثر و 48 نماهنگ

به گزارش ایکنا؛ اعضای گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) تهران از سال گذشته و در چنین ایامی گردهمایی سالانه‌ای را برگزار می‌کنند تا سالروز تشکیل این گروه را گرامی بدارند. بر همین اساس دومین گردهمایی سالانه اعضای این گروه صبح امروز 25 اسفندماه در حسینیه شهید رشادی سپاه تهران برگزار شد.
در این گردهمایی که با حضور خانواده اعضای این گروه تواشیح برگزار شد از پنج اثر عیدانه تولید شده نیز رونمایی شد، این آثار شامل «دعای تحویل سال»، «بحر احسان» در مدح امام جواد(ع)، «سرالله» در مدح امام علی(ع)، «عطر سامرا» در مدح امام هادی(ع) و «ملکا ذکر تو گویم» است که در ایام نوروز در مناسبت‌های مختلف از رسانه ملی پخش خواهد شد.
رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ و از بانیان اصلی تشکیل گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) در مورد این مراسم به خبرنگار ایکنا، گفت: این مراسم برگزار شد تا دومین سالگرد تشکیل این گروه، گرامی داشته شود. ضمن اینکه ذکر خاطراتی از برنامه‌های اجرا شده گروه نیز صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه در این مراسم از دستاردهای این گروه تواشیح نیز صحبت به میان آمد، افزود: در این مدت کوتاهی که از شکل گیری این گروه می‌گذرد، توانسته‌ایم 41 اثر تولید شود که از این آثار 48 نماهنگ تهیه شده است.
قربانی به تأثیرات این گروه در بحث‌های همخوانی و تواشیح عنوان کرد و گفت: در این مراسم از پنج اثر عیدانه نیز رونمایی شد تا در ایام نوروز از شبکه‌های سیما پخش شود. در این مراسم همچنین تولد دوسالگی گروه نیز جشن گرفته شد. همچنین در بخشی از این مراسم تعدادی از فرزندان اعضای گروه به اجرای هم‌خوانی‌ پرداختند.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در ادامه به بیان برخی دستاوردهای گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ طی دو سال فعالیت آن اشاره و اظهار کرد: وارد شدن به تولید نماهنگ‌های تصویری در عرصه تواشیح کشور یکی از دستاوردهای این گروه بود و همچنین این گروه جزء معدود گروه‌هایی است که طی دو سال چهار بار مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفته است. همچنین اولین گروهی بوده‌ایم که مقام معظم رهبری کاری را به این گروه سفارش داده‌اند.
وی بیان کرد: این گروه اولین گروهی بود که برای اولین بار در اماکن مذهبی حضور یافت و در صحن‌های مطهر اماکن مذهبی به ضبط تواشیح پرداخت. همچنین آثار این گروه از بیش از 40 شبکه بین‌المللی در حال پخش است که این دستاورد بسیار بزرگی است و تأثیر بسیار بزرگی در فضاسازی دینی و قرآنی دارد.
قربانی همچنین به برگزاری جشنواره الغدیر در شهر کوفه اشاره کرد و گفت: در آن جشنواره که 80 مدیر رسانه‌های دینی جهان اسلام حضور داشتند، گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) به جهت ارائه آثار فاخر مورد تجلیل قرار گرفت. همچنین در این مدت به عنوان گروه منتخب در جشنواره دوسالانه ارتقای کیفیت محصولات دینی و فرهنگی در کشور انتخاب شده است.
وی در پایان از راه‌اندازی اولین گروه جهادی قرآنی در بین گروه‌های جهادی و ثبت آن با عنوان گروه جهادی قرآنی محمد رسول الله(ص) خبر داد و عنوان کرد: همه این دستاوردها در این مدت کم به برکت لطف الهی و شروع کار با یادواره شهدای قرآنی سوره‌های سرخ بوده است. در واقع نشأت گرفتن تشکیل گروه از یادواره شهدای قرآنی بوده است که در به دست آوردن این دستاوردها اثرگذار بوده است.
اولین زمزمه‌های تشکیل این گروه که از آن به عنوان بزرگترین گروه تواشیح کشور یاد می‌شود، دی ماه سال 93 بود که به گوش رسید. زمزمه‌هایی که بسیج تهران بزرگ با اهتمام رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران آن را پایه‌ریزی کرد تا از دی ماه همان سال شاهد اجرای گروهی بزرگ متشکل از چندین گروه تواشیح سطح شهر تهران در همایش سوره‌های سرخ باشیم.
فعالیت این گروه در سال 93 به همان اجرا در همایش مذکور خلاصه شد و تا سال 94 هیچ فعالیتی از این گروه صورت نگرفت. بعد از همایش سوره‌های سرخ در سال 94 بود که این گروه بزرگ به صورت رسمی راه‌اندازی شد. گروهی متشکل از 12 گروه کوچک تواشیح شهر تهران با 63 عضو که آمده بود تا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) از بدو تأسیس با هدف تولید اثرهای تصویری قرآنی، دینی، انقلابی و حماسی و نیز اجرا در برنامه‌های ملی و بین‌المللی راه‌اندازی شد. این گروه از همان بدو شروع فعالیت عنوان بزرگترین گروه تواشیح کشور را دریافت کرد و همین عنوان کافی بود تا نگاه‌های بسیاری به آن دوخته شود.
اجرا در آستان‌های مقدس عتبات عالیات به آرزوی بسیاری از گروه‌های تواشیح حتی قدیمی کشور تبدیل شده اما این گروه با تاریخچه کمتر از سه ساله خود نه تنها به این امر دست یافته که در بسیاری از آستان‌های مقدس دیگر از جمله آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) به اجرای برنامه پرداخته است.
این گروه در طی دو سال فعالیت خود 36 اثر و 45 نماهنگ تصویری را تولید کرده است که از این تعداد 31 نماهنگ از شبکه‌های سراسری، استانی و برون مرزی و نیز بیش از 30 شبکه جهانی پخش شده است.

انتهای پیام

captcha