موفقیت جوان اوتیسمی در حفظ کامل قرآن
کد خبر: 3700386
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

موفقیت جوان اوتیسمی در حفظ کامل قرآن

گروه بین‌الملل - محمد مجدی، جوان 18 ساله مصری است که در کودکی به بیماری اوتیسم مبتلا شده و علی رغم رنج‌بردن از این بیماری توانسته است قرآن را به صورت کامل حفظ کند.

موفقیت جوان اوتیسمی در حفظ کامل قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اليوم السابع؛ «هاله» مادر این جوان اوتیسمی در خصوص بیماری اوتیسم فرزند خود گفت: محمد از چهارسالگی به بیماری اوتیسم مبتلا است و 14 سال است که به درمان مشغول است.

مادر محمد افزود: اولین کلمه‌ای که محمد به زبان آورد «الله اکبر» بود و از یک‌سال و نیمی شنیدن اذان و آیات قرآن کریم از برترین اساتید تلاوت قرآن کریم را آغاز کرده است.

وی تلاوت قاریان برجسته قرآنی همچون شیخ محمد رفعت را تقلید کرده و علاقمند به ابتهالات قرآنی است و اوقات خود را با تلاوت و شنیدن قرآن سپری می‌کند.

محمد آیات و صفحات قرآن کریم را با ترتیل و تجوید کامل حفظ کرده و نمازگزاران و ائمه جماعات مسجد به نبوغ وی در حفظ قرآن و ترتیل آن معترف‌اند.

گفتنی است اوتیسم یا درخودماندگی(Autism) نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.

انتهای پیام

captcha