مصادف بودن اولین روز نوروز با شهادت امام هادی(ع)/لزوم حفظ حرمت این امام
کد خبر: 3700390
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

مصادف بودن اولین روز نوروز با شهادت امام هادی(ع)/لزوم حفظ حرمت این امام

گروه سیاسی و اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که روز اول عید نوروز مصادف با شهادت امام هادی(ع) است افزود: در این روز حرمت را حفظ کنید و الحمدالله مردم ما آن‌را حفظ می‌کنند چراکه جوانان در یک فوتبال که مصادف با شهادت بود، حرمت را حفظ کردند.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر با تاکید بر این‌که ملت ایران امسال در حمایت از جمهوری اسلامی سنگ تمام گذاشتند، اظهارکرد: مردم ایران با حضور باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری و مناسبات سیاسی به‌ویژه 9 دی، 13 دی و22 بهمن، ضمن تجدید میثاق با نظام اسلامی، چشم فتنه‌گران، منافقان و سلطنت‌طلبان را در سه دسیسۀ آخر سال یعنی اغتشاشات دی‌ماه، دسیسه دراویش و فرقه شیرازی کور کردند.
وی با محکوم کردن اقدام گروه افراطی وابسته فرقه شیرازی که به شیعه انگلیسی معروف است، گفت: این گروه انحرافی با حمایت و سازماندهی سرویس‌های جاسوسی ـ امنیتی انگلیس به‌دنبال بدنام کردن نام شیعه در دنیا و ایحاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهارکرد: دیروز رهبر معظم انقلاب با اطمینان خاطر اعلام کرد جوانان آگاه و با بصیرت، آینده بهتری را برای کشور رقم می‌زنند و جوانان نسل 3 و 4 انقلاب با آگاهی تمام درصحنه هستند؛ جوانانی مثل شهید حججی و حدادیان که درصحنه هستند و علو درجات را برای مؤمنین و گذشتگان از خداوند خواستاریم.

مرحوم احمد خمینی یک شخصیت مهربان و بااخلاق بود

آیت‌الله میرعمادی در ادامه با اشاره به این‌که روز اول عید نوروز مصادف با شهادت امام هادی(ع) است افزود: در این روز حرمت را حفظ کنید و الحمدالله مردم ما آن‌را حفظ می‌کنند چراکه جوانان در یک فوتبال که مصادف با شهادت بود حرمت را حفظ کردند.
خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه با تسلیت سالروز ارتحال مرحوم سید احمد خمینی یادگار و مشاور امین امام راحل(ره) و یاور رهبری، گفت: وی یک شخصیت مهربان بااخلاقی دوست‌ داشتی بود و طی چند بار که با او ملاقات داشتم شخص مهربانی بود که صفا و صمیمیت خاصی داشت و مشاور خوب، امین و یاری لایق برای امام بود که در موفقیت‌های امام نقش‌های مهمی داشت و تا زمانی‌که زنده بود در خط ولایت ثابت‌قدم بود و این ویژگی‌ها سبب ماندگاری انسان می‌شود که باید از آن درس بگیریم‌.

فضیلت‌های ماه رجب

وی با اشاره به این‌که در دوران دفاع مقدس بیش‌از پنج هزار نفر بر اثر بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط رژیم بعث عراق کشته و مجروح شده‌اند، افزود: امروز متأسفانه می‌بینیم آمریکا به تروریست‌های سوریه بمب‌های شیمیایی می‌دهد و آن‌ها هم استفاده می‌کنند و برای این موضوع ادله ارائه و اثبات هم می‌شوند ولی مجامع بین‌المللی سکوت می‌کنند، درحالی‌که جان انسان محترم است اما برای غربی‌ها ارزش ندارد.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه در رابطه با فضیلت‌های ماه رجب، تصریح کرد: ماه رجب از ماه‌های بافضیلت است اگرچه همه زمان‌ها و مکان یکسان است اما برخی ماه‌ها از شرافت خاصی برخوردار است و پیامبر(ص) در خصوص این ماه فرموده‌اند که هیچ ماهی به‌اندازه این ماه فضیلت ندارد.
وی بابیان این‌که ماه رجب بافضیلت است و مردم باید از این ماه استقبال کنند، خاطرنشان کرد: این ماه اعمالی دارد و دارای دعای مخصوصی است که بهترین ذکر برای آن استغفار بوده و روزه گرفتن در اول ماه هم مستحب است.

چهره شیعه انگلیسی برملا شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در بخشی از خطبه‌ها با اشاره به این‌که حادثه حمله به سفارت ایران در لندن توسط یک گروه تندرو سید صادق شیرازی که مشهور به شیعه انگلیسی هستند انجام ‌شده است، گفت: رهبر این موضوع را تذکر داده است که امروز چهره شیعه انگلیسی برملا شده است.
وی اظهارکرد: این گروه به‌دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند و تفرقه بین شیعه و سنی هستند که تحلیل‌های نادرستی را از افکار سنی و شیعه داشته و می‌خواهند افکار را منحرف کنند.
آیت‌الله میرعمادی افزود: این گروه اسلام آمریکایی را ترویج می‌کنند و این موضوع همان موضوعی است که امام راحل به آن اشاره کرد و تذکر داد.
وی عنوان کرد: این گروه توسط دستگاه امنیتی انگلیس سازمان‌دهی و حمایت می‌شود و نقشه‌های تفرقه‌اندازانه انگلیسی را انجام می‌دهد و قمه‌زنی، روی شیشه راه رفتن و... از کارهای این گروه بوده و چهره این گروه برای مردم ما روشن‌شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: این گروه از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی متعددی مانند شبکه اهل‌بیت، شبکه امام‌ حسین و شبکه فدک را دارند و از آن استفاده می‌کنند اما سیره این امامان را رعایت نمی‌کنند اما امروز به حمدالله چهره واقعی این گروه برای ما روشن شد و معلوم است که این گروه آلت دست انگلیس هستند.

 

انتهای پیام

captcha