جشن تحویل سال با تحول درونی همراه باشد
کد خبر: 3700395
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

جشن تحویل سال با تحول درونی همراه باشد

گروه شهرستان‌ها- امام جمعه شهرستان سبزوار با بیان اینکه جشن تحویل سال و تغییر طبیعت باید همراه با تحول درونی ما و محاسبه گذشته خودمان باشد، گفت: تحول درونی به معنای تحول در تغییر اخلاقمان به سمت اخلاق نیکو است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه 25 اسفند این شهرستان با بیان اینکه جشن تحویل سال و تغییر طبیعت باید همراه با تحول درونی ما و محاسبه گذشته خودمان باشد، گفت: حرمت روز شهادت امام دهم را در روز اول عید نگه داریم.
وی افزود: تحول درونی یعنی تحول در تغییر اخلاقمان به سمت اخلاق نیکو، از آزار و اذیت دیگران خودداری کنیم و با توجه به آیه قرآن که «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ؛ در حقيقت مؤمنان با هم برادرند»، با همدیگر انس و الفت و محبت داشته باشیم.
وی با اشاره به خبر لغو برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان کشور در سبزوار در چند هفته گذشته و انتشار برخی از این اخبار در رسانه‌های بیگانه اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار تصمیماتی در رابطه با برگزاری کنسرت‌ها گرفته شده و تمام مدیران شهرستان ملزم به رعایت آن هستند.
وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان، بررسی معضلات فرهنگی شهر، ارائه راهکار برای حل آنها، حذف سنت‌های غلط و تقویت ارزشهای دینی است، گفت: یکی دیگر از مهمترین وظایف این شورا، هماهنگی بین تمام دستگاههای مرتبط در این رابطه است.
نماینده ولی فقیه در سبزوار اضافه کرد: از تصمیمات مهم این این شورا در رابطه با برگزاری کنسرت می‌توان به اجرای برنامه در فضایی روشن، بدون تاریکی، اخذ تعهد لازم از برگزارکنندگان کنسرت برای رعایت موازین شرعی و اخلاقی و عدم فروش بلیط کنسرت به صورت اینترنتی اشاره کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، اولین ناقض این مصوبات رئیس اداره ارشاد سبزوار یعنی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بودند که به فروش اینترنتی بلیط از طریق سایت ایران کنسرت مجوز دادند.
حجت الاسلام مقیسه با بیان اینکه با توجه به اینکه در این رابطه به رئیس اداره ارشاد تذکر دادیم ولی بعد از تذکر، گزارش خلاف دادند و موضوع را به رسانه‌ها کشاندند که در بی بی سی نیز منتشر شد، عنوان کرد: چرا باید مصاحبه شود و تمام تقصیر به گردن امام جمعه و دادستان بیفتد.
وی با تشکر از اقدام انقلابی دادستان سبزوار برای جلوگیری از برگزاری کنسرت که رئیس اداره ارشاد خودش برای برگزار نشدنش به دادستان نامه نوشته است، بیان کرد: ما با برگزاری هیچ کنسرتی در این شهرستان با رعایت مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان مخالفتی نداریم و مدیر کل ارشاد استان خراسان رضوی، تخلف رئیس اداره ارشاد سبزوار را نیز تایید کرده‌اند.
امام جمعه سبزوار با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیاز است که مسئولان کشور گام‌های بیشتری بردارند.

انتهای پیام

captcha