طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان اردکان اجرا می‌شود
کد خبر: 3700406
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان اردکان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان از اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان با اشاره به طرح آرامش بهاری از ٢٨ اسفندماه الی ۱۴ فروردین ماه در این شهرستان اظهار کرد: طبق سنوات گذشته همزمان با عید نوروز و فرارسیدن بهار طبیعت طرح سراسری آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان اجرا می شود.

حجت الاسلام سیدی افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح دینی و فرهنگی و ارائه خدمات رفاهی به مسافران و زائران در امامزادگان شاخص این شهرستان از جمله سیدمحمد(ع) هفتادر، سیدنورالدین احمد(ع)، قاسم(ع) ساغند و بقاع متبرکه سیدهاشم و حوض عباس به مرحله اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: اداره اوقاف با هدف بهره برداری معنوی از فضای بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تعطیلات نوروزی و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان این طرح را اجرا می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان تصریح کرد: این طرحها شامل ویژه برنامه لحظه تحویل سال که امسال همزمان است با شب شهادت امام هادی(ع) و از معنویت خاصی برخوردار خواهد بود، اعزام دوازده روحانی و مبلغ اعزامی از قم طی دو مرحله هشت روزه و همچنین مبلغین و مبلغه های بومی برای سخنرانی، برپایی خیمه های معرفت شامل غرفه های حجاب و عفاف، پاسخ به مسائل شرعی و شبهات، مشاوره، غرفه کودک، شهدا و چند رسانه ای و ... است.

وی ادامه داد: همچنین برای اولین سال این اداره برای برپایی خیمه معرفت در جوار شهدای گمنام پارک شهر با ارگانهای فرهنگی دیگر همکاری خوبی خواهد داشت.

حجت الاسلام سیدی گفت: غبارروبی و نظافت بقاع متبرکه، پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران، آماده سازی فضاهای خدماتی از قبیل پاکیزه کردن صحن و رواق و زائرسراهای بقاع متبرکه، سرویس های بهداشتی، تامین آب سالم، روشنایی بقاع متبرکه و حفظ امنیت لازم در اماکن متبرکه از برنامه های دیگر ما در این ایام است.

وی گفت: مسافران و میهمانانی که در تعطیلات نوروز به اردکان سفر می کنند می توانند با آرامش کامل بقاع متبرکه و امامزاده ها را زیارت و از آنها بازدید کنند.
منبع: روابط عمومی اوقاف و امورخیریه اردکان

انتهای پیام

captcha