برای اسلام، سلامت جامعه مهم است
کد خبر: 3700449
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
سعادت‌فر:

برای اسلام، سلامت جامعه مهم است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه جیرفت گفت: برای اسلام، سلامت جامعه مهم است که در فضای جامعه سالم افراد رشد معنوی پیدا می‌کنند، اما اگر کسی که در خفا معصیت کند به خود و خدای او مربوط می‌شود، اما فضای جامعه متعلق به تمام افراد جامعه است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه برخی از افراد می‌گویند که حجاب اختیاری است، گفت: بدون شک انسان باید محدودیت‌هایی را برای کمال خود بپذیرد و اسلام محدوده حجاب را برای دستیابی به کمال معنوی مشخص کرده است.
وی افزود: برای اسلام، سلامت جامعه مهم است که در فضای جامعه سالم افراد رشد معنوی پیدا می‌کنند، اما اگر کسی که در خفا معصیت کند به خود و خدای او مربوط می‌شود، اما فضای جامعه متعلق به تمام افراد جامعه است و اینکه مسئولان نباید با مسائل موسیقی، حجاب و استیضاح مشکلات جامعه را فراموش کنند از این رو همواره دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشند.
امام جمعه جیرفت با اشاره به دو جریان ملی‌گرایی و اسلام‌گرایی بیان کرد: ملی‌گرایی متعلق به مرحوم مصدق است که سطح دید او در یک نگاه خوشبینانه در حد منافع ملی منهای توجه به اسلام بود و خط فکری دیگر اسلام‌گرایی متعلق به حضرت امام خمینی(ره) بود که ملاک و معیار او اسلام و تشکیل حکومت اسلامی در سطح جهان و از بین بردن قدرت شرق و غرب به گونه‌ای که در ناقوس کلیساهای دنیا صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی بلند شود.
وی اظهارکرد: تفکر مصدق، جبهه ملی و نهضت ملی و لیبرال‌ها آن است که با تکیه بر آزادی غربی، مردم‌گرایی غربی و کنار‌ زدن اسلام و انگیزه‌های دینی تلاش می‌کنند تا ایران را از جهان اسلام و فرهنگ اسلام جدا کرده و به اسم ملی‌گرایی ایران با به سوی فرهنگ غربی سوق دهند.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر تأکید کرد: درسی که از این جریان می‌گیریم این است، کسانی که با کمک دین، علماء و احساسات دینی مردم بر روی آمدند تا اندک فرصتی پیدا کردند در طول تاریخ لگد زدند و این درسی است که در مشروطه گرفتیم و در نهضت ملی هم این درس تکرار شد و این برای ما یک حقیقت تلخی است.
منبع: ستاد اقامه نمازجمعه استان کرمان
انتهای پیام

captcha