آموزش و پژوهش؛ اولویت مهم مجمع شاعران اهل بیت(ع)
کد خبر: 3700494
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
حیدری عنوان کرد:

آموزش و پژوهش؛ اولویت مهم مجمع شاعران اهل بیت(ع)

گروه ادب ــ مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت(ع) گفت: تولید شعرهای فاخر آئینی جزء برنامه‌های مهم مجمع شاعران اهل بیت(ع) است و در این زمینه کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنیم.

12 فروردین////آموزش و پژوهش؛ اولویت مهم مجمع شاعران اهل بیت(ع)
جواد حیدری، مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برنامه‌های این مجمع در سال جاری گفت: یکسری از برنامه‌ها مانند اردوی آموزشی کنگره سراسری شعر بانوان آئینی، هفتمین و هشتمین اردوی آموزشی منطقه‌ای و اردوی نخبگان ادامه برنامه سال‌های آینده است، همچنین همکاری‌های جدیدی را با آستان قدس رضوی خواهیم داشت که یکی از این برنامه‌های مشترک با آستان قدس رضوی، راه‌اندازی رواق دعبل خواهد بود و در همین زمینه قرار است هر هفته یک شب در یک رواق شعرخوانی شعرای اهل بیت(ع) برگزار شود.
وی در ادامه درباره مشکلات حوزه شعر آئینی عنوان کرد: هر سال بیش از یکصد کنگره شعر ملی با موضوعات گوناگون برگزار می‌شود که با وجود هزینه زیادی که برای آنها صرف می‌شود، بازدهی و خروجی خاصی ندارند و در نهایت به شعرخوانی و اهدای جایزه می‌انجامد، از این رو در راستای آموزش و پژوهش کاری انجام نمی‌شود و اغلب به آسیب‌شناسی حوزه شعر آئینی بسنده می‌شود.
حیدری ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه محیطی است که شاعران باید در آن رشد کنند و آموزش‌های ویژه‌ای برای آنها به ویژه در شهرستان‌ها برگزار شود و وزارت ارشاد و نهادهای متولی امور فرهنگی نیز باید حمایت‌های خود را از چنین حرکت‌هایی داشته باشند؛ از این رو ما در زمینه آموزش و پژوهش برنامه‌هایی را مانند برگزاری دوره‌های آموزشی، تدوین کتاب‌های جامع و .... در سال جاری اجرا خواهیم کرد.
وی در ادامه بیان کرد: در حوزه علمی شدن بحث مداحی و شعر آئینی، کتاب‌های بسیاری را به چاپ رساندیم و این کتاب‌ها در رشته‌هایی نظیر بهداشت، طب حنجره در طب سنتی، روانشناسی در ستایشگری، جامعه‌شناسی در فرهنگ سازی هیئات مذهبی و ... چاپ شده که برای اولین بار بوده است، بیشتر این فعالیت‌ها در مؤسسه قدیم الاحسان پیگیری و انجام می‌شود.
حیدری تصریح کرد: منویات مقام معظم رهبری یکی از مسائل مهمی است که باید شاعران در شعرسرایی خود به آنها توجه کنند؛ چرا که هر ساله در جلساتی که با شاعران و مداحان دارند، بر نکات مهمی تأکید می‌کنند که می‌تواند در روند شعر و شعرسرایی آئینی مؤثر باشد، از این رو در این راستا تولید شعرهای فاخر آئینی جزء برنامه‌های مهم مجمع شاعران اهل بیت(ع) است و در این زمینه کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنیم.
مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت(ع) یادآور شد: متأسفانه در کشورمان، کمترین اهمیتی به حوزه شعر داده نمی‌شود و تنها مقام معظم رهبری بحث شعر آئینی را مجدانه پیگیری می‌کنند و سایر مسئولان اهمیتی برای این حوزه قائل نیستند، آن هم شعر آئینی که بیشترین مخاطب را در جامعه دارد.
انتهای پیام

captcha