رواج زندگی قرآنی در پی وفق افراد در محیط زندگی امکانپذیر است
کد خبر: 3700505
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

رواج زندگی قرآنی در پی وفق افراد در محیط زندگی امکانپذیر است

گروه فعالیت‌های قرآنی- عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: هر فرد چنانچه در محیط زندگی خود نظیر اهل بیت(ع) و بزرگان در عمل، زندگی خود را با اصول و مبانی قرآن وفق دهد، سبک زندگی قرآنی رواج پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی‌‌خویی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: هر فرد چنانچه در محیط زندگی خود نظیر اهل بیت(ع) و بزرگان در عمل، زندگی خود را با اصول و مبانی قرآن وفق دهد، سبک زندگی قرآنی رواج پیدا خواهد کرد.
وی افزود: در زندگی قرآنی، انسان زندگی خود را براساس آموزه‌های قرآن تطبیق می دهد.
وی با استناد به آیه 21 سوره حشر خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: اگر این قرآن را بر کوهى فرومى‌‏فرستادیم یقینا آن کوه را از بیم خدا فروتن و از هم ‏پاشیده مى‏دیدى و این مثلها را براى مردم مى‏زنیم باشد که آنان بیندیشند.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی ادامه داد: اگر از آغاز تا پایان به آیات و سوره‌های قرآن نظری بیفکنیم، خواهیم دید که قرآن، بهترین شیوه‌ها را برای زندگی دنیایی همراه با سعادت به انسان‌ها نشان داده است. زندگی همراه با عزت، سربلندی، برادری و بزرگواری، نه همراه با ظلم و بیداد و ستم.
این استاد دانشگاه، اسلام را جامعترین دین الهی دانست و افزود: اسلام به عنوان کامل ترین و جامع ‏ترین دین الهى شفاف ترین حق و حقوق، خوشبختى و رستگارى انسان ها را در قرآن بیان کرده است.
حجت‌الاسلام قاسمی‌‌خویی از لزوم چنگ زدن به ریسمان محکم الهی گفت و تاکید کرد: قرآن کریم کتابی الهی است که تمسک بدان در کنار عترت گرامی نبی اکرم اسلام (ص)، انسان ها را در صراط مستقیم حق، کمال و سعادت، نگه داشته و چنگ زدن به این ریسمان محکم الهی، مانع از بروز هر گونه انحراف و کج روی در جامعه اسلامی می شود.

انتهای پیام

captcha