زیربنای اعتقادی مردم قوی است/ تبلیغ دینی باید مبتنی بر قرآن و تفسیر باشد
کد خبر: 3700518
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
موسوی هوایی:

زیربنای اعتقادی مردم قوی است/ تبلیغ دینی باید مبتنی بر قرآن و تفسیر باشد

گروه جامعه ــ معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نتایج پژوهش اعتقاد مردم به قرآن گفت: زیربنای اعتقادی مردم قوی است.

ایرجی 4/ زیربنای اعتقادی مردم قوی است/ تبلیغ دینی باید مبتنی بر قرآن و تفسیر باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا؛ یکی از بهترین اقدامات و برنامه‌های اجرا شده در سال 96 که قبلاً در کشور انجام نشده و در جهان اسلام هم کم نظیر است را تحقیقی دانست که در خصوص پایبندی به قرآن انجام شده است.

وی با اشاره به نتایج این پژوهش که نشان داد بالای ۹۹ درصد مردم عنوان کرده‌اند که کاملاً موافق هستیم که جان و مال و فرزندانمان را فدای قرآن کنیم و بالای ۹۸ درصد مردم ایران اعتقاد به ائمه(ع) دارند، گفت: این کار یکی از کارهای خوب و معنوی ـ علمی بود و می‌تواند یک توصیف مناسب از جامعه داشته باشد. نتایج این پژوهش بسیاری از امیدها را در دل‌ها زنده کرد که می‌شود کار قرآنی و فرهنگی و فرهنگ دینی قوی انجام داد و زمینه‌های والایی را در جامعه داریم که باید از این فرصت‌ها و بسترها استفاده مناسب ببریم.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی در پاسخ به این سؤال آیا نتایج این پژوهش به این معنی است که اکثریت مردم به قرآن اعتقاد دارند حتی اگر در ظاهرشان این مسئله نمایان نباشد؟ گفت: اعتقاد، زیبایی شناسی، ارزش گذاری و حتی عمل و ارتباط و انس با قرآن کریم خیلی برای ما امیدوار کننده بود و جای شکر دارد و جزو رویش‌های انقلاب اسلامی است.

وی در پاسخ به این سؤال که این تحقیق چه تأثیری در برنامه ریزی‌های مسئولان فرهنگی خواهد داشت؟ گفت: نتایج این تحقیق باید تحلیل و به گذاره‌های برنامه‌ای تبدیل شود. وقتی چنین زیربنا و بستر قوی داریم پس می‌توانیم با متمرکز کردن بحث تبلیغ دینی بر محور قرآن کریم و بر محور تفسیر و به ویژه تفسیر اهل بیت از قرآن کریم بسیاری از گذاره‌های دیگر دینی و مطالبی که می‌خواهیم برای مردم جا بیفتد و اعتقادهای قوی را قوی‌تر کند را برنامه‌ریزی و تدوین کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی افزود: گرچه در عمل ممکن است کمی تزلزل وجود داشته باشد اما بسیار مهم است که اعتقاد مردم باقی باشد و نسل به نسل انتقال پیدا کند. این پژوهش و پژوهش حجاب و عفاف ما که در سال‌های گذشته صورت گرفته نتایج درخشانی داشت و قابلیت این را دارند که نتایج آنها تحلیل شود و بر مبنای این تحلیل برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم باورهای دینی را تعمیق ببخشیم و آثار آن را در عمل و در جامعه در نهادهای مختلف و بین مردم ببینیم.

انتهای پیام

captcha