فعالیت 210 امدادگر هلال احمر در ایام نوروز
کد خبر: 3700545
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
در سیستان‌وبلوچستان؛

فعالیت 210 امدادگر هلال احمر در ایام نوروز

گروه اجتماعی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی، امسال 210 امدادگر در سطح استان به‌صورت روزانه آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی، امسال 210 امدادگر در سطح استان به‌صورت روزانه آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه این طرح از روز گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: 4 تیم توانا از بانوان امدادگر نیز در این طرح حضور دارند.
وی اظهار کرد: در این ایام 57 پایگاه ثابت و سیار در 3 حوزه جاده، کوهستان و ساحل در خدمت مسافرین نوروزی هستند. همچنین در 33 نقطه از استان در جاده‌های مواصلاتی اسکان اضطراری در نظر گرفته شده تا در صورتی که مسافرین در جاده مانده و نیاز به استراحت داشته باشند از این مکان‌ها استفاده کنند.
راشکی بیان کرد: در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر نیز تعداد40 پست راهنمای مسافرین نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها در نظر گرفته تا به مسافرین خدماتی همچون آشنایی با راه‌ها و نقاط گردشگری ارائه شود.

فعالیت 210 امدادگر هلال احمر در ایام نوروز

وی افزود: مکان‌هایی تحت عنوان «فضای دوستدار کودک» در کنار پست‌ها مشخص شده و اعضای جوان با ارائه برنامه‌های مختلف از جمله برپایی ایستگاه‌های نقاشی، کتابخوانی و بازی‌های متنوع برای سرگرمی کودکان خدمات‌دهی خواهند کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه خیمه‌های نماز نیز جهت انجام فرایض دینی در کنار پست‌های نوروزی برپا شده است، اظهار کرد: از دیگر طرح‌های اجرایی در برنامه راهنمای مسافرین نوروزی سازمان جوانان، اجرای طرح سها یا امداد رسانی با دوچرخه است که در مکان‌هایی که به‌دلیل تجمع زیاد امکان امداد رسانی احتمالی با خودرو وجود ندارد، خدمات توسط اعضای کار آزموده ودوره دیده با دوچرخه صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام

captcha