برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در آخرین هفته سال 96
کد خبر: 3700554
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در آخرین هفته سال 96

گروه فعالیت‌های قرآنی - اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوع قرآنی از زائران و مجاوران امام رضا(ع) در بازه زمانی 26 اسفند‌ماه سال 96 تا سوم فروردین‌ماه 97 میزبانی می‌کند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوع قرآنی از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی 26 اسفند‌ماه سال 96 تا سوم اسفندماه سال 97 میزبانی می‌کند.
برنامه‌های ویژه کودکان
برنامه کبوترانه ویژه کودکان 4 تا 8 سال شامل آموزش مفاهیم دینی در قالب بازی و سرگرمی شنبه تا پنجشنببه این هفته از ساعت 8 تا 18 و جمعه 8 تا 16 در باب الهادی(ع) صحن جامع رضوی و برنامه جوانه‌های معرفت ویژه کودکان 4 تا 10 سال شامل کارگاه‌های آداب زیارت، حفظ سوره، نیایش، ‌قصه، ‌کاردستی و نقاشی در رواق حضرت معصومه(س) از جمله دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

کارگاه مهدالرضا(ع)

برگزاری کارگاه مهدالرضا(ع) ویژه کودکان ۵ الی ۱۰ سال دختر و ۵ تا ۷ سال پسر، هر روز از ساعت ۸ الی نماز مغرب در رواق حضرت زهرا(س) و از ساعت ۸ الی 12 و 19 الی 23 در دارالقرآن‌الکریم از دیگر این برنامه ها محسوب می‌شود.

محافل قرآنی در دارالقرآن الکریم
برگزاری محافل قرآنی هر روز به غیر از سه شنبه، 29 اسفندماه 96 و چهارشنبه، اول فروردین ماه سال 97 قبل از نماز مغرب و عشا و همچنین کارگاه‌های آموزشی ویژه نوجوانان از جمله قرآن و عترت، قصه خلاق،‌ کتاب خوانی، قرآن و نماز شنبه تا پنجشنبه به جز یکشنبه ساعت 10 تا 11 و 17 الی 19 در دارالقرآن صحن جمهوری از دیگر این برنامه‌ها است.

برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در آخرین هفته سال 96
برنامه رواق حضرت زهرا(س) و معصومه(س)
علاوه بر این در رواق حضرت معصومه(س) ویژه بانوان برنامه‌هایی مانند سرگرمی خلاق، ‌مکتب خانه و تثبیت مفاهیم قرآنی همراه با بازی هر روز این هفته از ساعت 8:30 الی 11 و 14:30 الی 17 در نظر گرفته شده است.
کارگاه‌های آموزشی شامل روخوانی و روانخوانی، حفظ قرآن، نهج‌البلاغه، تصحیح قرائت قرآن و نماز، صحیفه سجادیه، چهل حدیث و تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع) شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 الی 11 و 14 الی 17:30 و همچنین کارگاه هنرهای قرآنی از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 الی 10 و 15 الی 16:30 در رواق حضرت زهرا(س) میزبان بانوان علاقه‌مند خواهد بود.

برنامه‌های قرآنی زائران غیرایرانی

گفتنی است، تلاوت روزانه یک صفحه قرآن ویژه اردوزبانان هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق کوثر با حضور آقایان سعادتی و ترتیل خوانی دو صفحه در رواق دارالرحمة ویژه ترکی و آذری‌زبانان توسط آقایان اسماعیل‌پناه، همرنگ، زینالزاده و اطاعتی از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این هفته محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha