پرداخت بیش از نیمی از بودجه شوراهای استانی/ نشانی غلط ندهیم
کد خبر: 3700558
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
عزیززاده بیان کرد:

پرداخت بیش از نیمی از بودجه شوراهای استانی/ نشانی غلط ندهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن کریم با اشاره به اینکه تاکنون 550 میلیون تومان از بودجه شوراهای استانی واریز شده است به بیان برخی موارد که مانع از پرداخت این بودجه شده است، اشاره کرد.

بدون عکس فعلاً////// پرداخت بیش از نیمی از بودجه شوراهای استانی / آدرس غلط ندهیم / تأکید بر وضعیت کم اثر شوراها

محمدمهدی عزیززاده، مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد آخرین وضعیت بودجه شوراهای استانی که هفته گذشته مطالبی در مورد آن منتشر شده بود، به غیر دقیق بودن برخی از بخش‌های این خبر اشاره کرد و گفت: کلیت بحث این است که این اعتبار در روزهای پایانی سال 95 واصل شده بود و در دوره جدید مدیریتی در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به کمیسیون ارجاع شد تا کار پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه در همان زمان که حدود مهرماه بود به همه استان‌ها مکاتبه شد تا جلسات شورای استانی را برگزار کنند و برنامه‌های استانی را به ما اعلام کنند، افزود: بلافاصله تأکید شد اگر قرار است موسسه‌ای مجری این مصوبات شود و اعتبارات را تقسیم کند، باید موسسه عضو اتحادیه مدغم استانی باشد. با این وجود با ما مکاتبات متعددی شده است و در این خصوص اعلام مانع شده است. حتی در یک مورد و به طور مشخص در استان اصفهان هنوز امضای صاحبان حساب بانکی به افراد منتخب، تغییر نکرده بود. در برخی موارد این اتحادیه‌ها هنوز ثبت رسمی نشده و ... که اینها مانع انجام کار بود.
عزیززاده با تأکید بر اینکه در نهایت خواسته شد تا موسسه‌ای برای توزیع زودتر پول معرفی شود، بیان کرد: ما نگرانی از جهت انتخاب موسسه نداشته و نداریم؛ چرا که ما با تک تک موسسات در همه استان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی تنظیم کرده‌ و آنها را ملزم کرده‌ایم که باید حتماً مصوبات شورای استان را اجرا کنند.
مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن کریم با تأکید بر اینکه تاکنون 550 میلیون تومان از این مبلغ توزیع شده است، گفت: برخی استان‌ها هنوز تفاهم‌نامه‌های استانی را ارسال نکرده‌اند وگرنه مانعی برای توزیع پول نبود، برخی استان‌ها همچون سمنان و تهران اعلام کرده‌اند که هنوز موفق به تشکیل جلسات نشده‌اند. در یک استان به دلیل پایین بودن مبلغ (هفت میلیون تومان) جلسه تشکیل نشده است.
وی با اشاره به اینکه در این راه مشکلات این شکلی وجود داشته است افزود: با این وجود آنچه که مهم است این است که شوراهای استانی محل همکاری، هم‌افزایی و حل مشکلات قرآنی استان است. این شوراها محلی است برای اینکه عده‌ای از فعالان قرآنی استان جمع شوند و همفکری کنند تا از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای توسعه کمی و کیفی استفاده کنند؛ شوراها تشکیل نشده است تا مبلغی که برخی جاها کمتر از 10 میلیون تومان است در طول یک سال جلسه بگذارند و بین تعداد زیادی موسسه توزیع کنند.
عزیززاده با تأکید بر اینکه تأکید بر این موضوع، نشانی غلط دادن به شوراهای استانی است، گفت: سیاست تشکیل شوراها این بود که براساس مصوبه شورای توسعه، شورای فرهنگ عمومی با موضوع قرآن در استان‌ها تشکیل جلسه دهد و ظرفیت‌های جدید در استان ایجاد کند نه اینکه عده‌ای در استان بنشینند و طلبکار دریافت چند میلیون تومان در طول یک سال باشند و فکر کنند که کار آنها تنها توزیع کردن این پول است. این موضوع به اعتقاد من نشانی اشتباه داده از مرکز به آنهاست.
وی با اشاره به اینکه این اعتبارات نیز توزیع خواهد شد و مانعی در عملیات آن نخواهد بود، گفت: هر تفاهم‌نامه‌ای که از استان‌ها به دست ما برسد، اعتبار پرداخت خواهد شد اما باید به فکر فعال شدن و موثر بودن فعالیت این شوراها بود، این پول باشد یا نباشد، همه دستگاه‌ها کار خودشان را خواهند کرد.
مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن کریم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ارائه مدلی از سوی وزارت ارشاد برای احیاء این شوراها و تغییر کارکرد و ساختار آنها در یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: ما پیشنهاد جایگزین داریم تا این شوراها از وضعیت کم فعالیتی و کم بازدهی خارج شوند تا به آن نقشی که برای آنها پیش‌بینی شده است برسند. در این راستا اخیراً جلساتی با دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز برگزار شده است.

انتهای پیام

captcha