مسابقات «حافظان نور» در موسسه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد
کد خبر: 3700641
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

مسابقات «حافظان نور» در موسسه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسابقات قرآن طرح حافظان نور ویژه قرآن‌آموزان مناطق محروم استان خوزستان شب گذشته 25 اسفندماه در موسسه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد.

عبدالله میاحی، مسئول آموزش مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: مسابقه قرآن طرح حافظان نور ویژه قرآن‌آموزان مناطق محروم استان خوزستان شب گذشته 25 اسفندماه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح از اوایل دی‌ماه آغاز شد، افزود: در این طرح به صورت هفتگی از جلسات قرآن مناطق شیبان، شهرک طالقانی و 13 روستای مسیر تصفیه نیشکر، بازدید به عمل آمد.

از طرف مؤسسه رابطان و استادان حفظ قرآن کریم در این جلسات حضور داشته و بر عملکرد قاریان و حافظان نظارت می‌کردند. با توجه به استعداد قرآنی این قرآن‌آموزان تصمیم گرفته شد به منظور تشویق بیشتر آنها مسابقات قرآن در میان قرآن‌آموزان مناطق یاد شده برگزار شود.

میاحی عنوان کرد: بر این اساس مسابقات قرآن روز گذشته با حضور نخبگان این مناطق شامل 21 نفر از روستاهای مسیر تصیفه نیشکر، 26 نفر از شهرک طالقانی، 35 نفر از شیبان و 30 نفر از قرآن‌آموزان مؤسسه امام رضا(ع) برگزار شد.

مسئول آموزش مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز گفت: شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند و مسابقات در رشته‌های حفظ 20 سوره قرآن کریم ویژه زیر 13 سال و حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ ده جزء، ترتیل و قرائت در دو رده سنی بالاتر و پایین‌تر از 13 سال برگزار شد.

وی تصریح کرد: ویژگی متفاوت و مطلوب این مسابقات آن بود که اشکالات شرکت‌کنندگان به دو صورت شفاهی و کتبی بیان شد. با توجه به آنکه استادان این قرآن‌آموزان یا در تجوید خبره هستند و یا در صوت و لحن، بنابراین حافظان و قاریان از آموزش کامل در یکی از این موارد محروم می‌مانند. بنابراین فرم داوری که در اختیار هیئت داوران قرار گرفت توسط آنها تکمیل می‌شد. به این ترتیب که داوران اشکالات قرآن‌آموزان را به صورت مطلوب مستند می‌کردند. پس از آن این فرم‌ها به استادان قرآن‌آموزان داده شد تا آنها بدانند که در چه زمینه‌هایی شاگردانشان نیاز به تمرین بیشتری دارند.

میاحی گفت: محسن مزرعاوی، احمدرضا درخشان، منصور کریمی، خلیل سواری، محمود عبیات، حسن صالحی‌وند داوران این مسابقات را تشکیل می‌دادند.

مسئول آموزش مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز تصریح کرد: با توجه به حمایت مالی موقوفه مدنیان همه قرآن‌آموزان اعم از رتبه‌آوران و آنهایی که رتبه کسب نکردند برای تشویق بیشتر هدیه دریافت کردند.

زیر 16 سال

 رشته قرائت

محمدجلال بدوری از شیبان نفر اول

احمد برشدی از شیبان نفر دوم

مجتبی ناصری از مؤسسه امام رضا(ع) سوم

رشته ترتیل

منصور داودی از مؤسسه امام رضا(ع) اول

یحیی باوی از مؤسسه امام رضا(ع) دوم

سید محمدرضا فاضلی از شیبان سوم

بالای 13 سال

رشته حفظ ده جزء

علی عبدالخانی از شهرک طالقانی اول

امیرحسین مشکی‌زاده از مؤسسه امام رضا(ع) دوم

محمدصادق ساجدی‌پور از مؤسسه امام رضا(ع) سوم

زیر 13 سال

رشته حفظ سه جزء

حسین سیلاوی‌مفرد از مؤسسه امام رضا(ع) اول

محسن جماعی از مؤسسه امام رضا(ع) دوم

عرشیا همتی از مؤسسه امام رضا(ع) سوم

رشته حفظ یک جزء

سید محمدباقر حسینی از مؤسسه امام رضا(ع) اول

محمدحسین عامری از مؤسسه امام رضا(ع) دوم

دانیال بازفت‌پور از مؤسسه امام رضا(ع) سوم

رشته حفظ بیست سوره

رسول بنی‌تمیم از روستای بنی‌تمیم اول

محمدمهدی آلبوزهر از روستای گبیر1 دوم

عبدالحسین بنی‌تمیم از روستای بنی‌تمیم سوم

بالای 13 سال

رشته حفظ یک جزء

علی محمدی‌فرهانی از مؤسسه امام رضا(ع) اول

حسین محیسنی از مؤسسه امام رضا(ع) دوم

علی شیثی از شهرک طالقانی سوم

انتهای پیام

captcha