47 مهدکودک شهری و حاشیه شهرستان بیرجند تحت پوشش برنامه غربالگري شنوایی قرار گرفتند
کد خبر: 3700649
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
طی سال جاری؛

47 مهدکودک شهری و حاشیه شهرستان بیرجند تحت پوشش برنامه غربالگري شنوایی قرار گرفتند

گروه اجتماعی- مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 98 درصد موالید استان در 11 ماهه نخست سال جاری، تحت پوشش برنامه غربالگري، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان قرار گرفتند، گفت: 47 مهدکودک شهری و حاشیه شهرستان بیرجند تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.

علی عرب نژاد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری، جمعیت تحت پوش استان در برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان، 16 هزار و 383 نفر بوده است.
وی افزود: برنامه کشوری غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخوران به عنوان فاز دوم با هدف روند پیگیری بلندمدت برنامه غربالگری نوزادان در حال اجرا است، افزود: 47 مهدکودک شهری و حاشیه شهرستان بیرجند تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تعداد کودکان 3 تا 5 سال مهدهای کودک شهری و حاشیه شهر بیرجند، 1950 کودک است که این برنامه در این تعداد مهدکودک از 25 دی ماه لغایت 25 اسفند ماه اجرا شد.
عرب نژاد با بیان اینکه در این مدت، چهار نفر از شنوایی شناسان و پزشکان در این برنامه همکاری داشتند، افزود: در سال جاری با توجه به وجود یک دستگاه، این طرح صرفا در مهدهای کودک شهرستان بیرجند اجرایی می‌شود و از سال آینده با افزایش تجهیزات طرح گسترش می‌یابد.
وی ادامه داد: والدین با همکاری در اجرای برنامه غربالگری شنوایی و مراجعه به موقع به مراکز غربالگری شنوایی تحت نظارت ادارات بهزیستی شهرستان‌ها با ارزیابی شنوایی فرزند خود، در طی ماه اول پس از تولد و حداکثر تا سه ماهگی، می‌توانند گام مهمی در تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی احتمالی کودک خود بردارند و از مشکلات بعدی پیشگیری کنند.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین هم استانی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

 انتهای پیام

captcha