نوروز زمینه ای برای شکوفایی فضیلت در زندگی فردی و اجتماعی است
کد خبر: 3700666
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

نوروز زمینه ای برای شکوفایی فضیلت در زندگی فردی و اجتماعی است

گروه سیاسی-امام جمعه بجنورد گفت: نوروز زمینه ای برای شکوفایی فضیلت در زندگی فردی و اجتماعی است.

به گزارش ایکنا، شعبه خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان در مصلی امام خمینی(ره) اظهارکرد: عید نوروز سنتی باستانی و پسندیده بوده که زمینه ای برای شکوفایی فضیلت در زندگی فردی و اجتماعی محسوب می شود.

وی با تاکید بر احترام اجتماعی و به جا آوردن صله رحم در این ایام ،گفت: نوروز 97 با ایام ماه رجب و ولادت مولای متقیان نیز همزمان شده است که به فال نیک گرفته می شود.

وی افزود: بسیاری از رسانه های خارجی با تبلیغ سوء به دنبال انحراف از عید همراه با لهو و لعب و غیره هستند که باید حرمت ها حفظ شود.

وی با بیان اینکه نخستین روز عید امسال مصادف با شهادت امام نقی(ع) است، ضمن تاکید بر حفظ حرمت ائمه(ع) ، ادامه داد: امام هادی(ع) جزو نخستین امامانی است که از سیاست به صراحت سخن گفته و بنا به آموزه های ایشان به صورت قطعی همواره دیانت در کنار سیاست پیش می رود.

یعقوبی عنوان کرد کرد: یکی از زیارت هایی که به عنوان دایره المعارف شیعه شناخته می شود، زیارت جامعه کبیره از امام دهم شیعیان است که در این زیارتنامه سه محور معرفت، تربیت و سیاست تبیین شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام هادی(ع) از ائمه ایست که دیانت را با سیاست گرده زده است، خاطرنشان کرد: بنا به سفارش ایشان گاهی باید با لحن قوی و محکم خواسته خود را مطرح و برای پیشبرد امور انتقاد کرد که این شامل همه مردم و مسئولین می شود.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: گاهی لازم است برخورد محکمی داشته باشیم و این عمل گره گشاست حتی در برخی موارد اگر مسئولی به درستی عمل نکرده و کار راه نمی اندازد باید محکم، استوار و با تذکر جدی کار را از پیش ببریم.

وی با اشاره به عملیات فتح المبین، گفت : این عملیات غرور آفرین پس از برکناری بنی صدر و در ایام نوروز انجام شد که رزمندگان اسلام اسیران عراقی زیادی گرفته و زمین های زیادی از میهنمان را آزاد کردند.

وی با اشاره به احداث ساختمانی به مساحت 500 متر مربع به همت انجمن بیماری های خاص ام اس، افزود: این ساختمان 75 درصد پیشرفت داشته و امید است سال آینده با بهره برداری از آن در بجنورد از دغدغه بیماران سرطانی، ام اس، هموفیلی و غیره کاسته شود.

انتهای پیام.

captcha