500 بقعه متبركه فارس؛ میزبان طرح «آرامش بهاری»/ استقرار راهنمایان گردشگری در مساجد تاریخی شیراز
کد خبر: 3700674
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
موسوی خبر داد:

500 بقعه متبركه فارس؛ میزبان طرح «آرامش بهاری»/ استقرار راهنمایان گردشگری در مساجد تاریخی شیراز

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح «آرامش بهاری» در 501 بقعه متبركه این استان طی ایام نوروز 97 خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اجرای طرح «آرامش بهاری» در 501 بقعه متبركه این استان خبر داد و گفت: این طرح طی روزهای 25 اسفندماه جاری آغاز و تا 15 فروردین سال 97 ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نشر معارف اسلامی و ترویج باورهای دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله اهدافی است كه در این طرح دنبال می‌شوند.

اجرای مراسم تحویل سال نو در 250 بقعه متبركه فارس
موسوی همچنین از اجرای مراسم تحویل سال نو در 250 بقع متبركه فارس خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار مراسم سال تحویل در بقعه متبرکه سیدنظام الدین محمود(ع) شاهداعی الی‌الله برگزار می‌شود.
مدیركل اوقاف فارس یادآور شد: در راستای اجرای این طرح قریب 6 هزار نفر از رؤسای ادارات، کارشناسان کارکنان اوقاف فارس، مدیران و کارمندان اوقاف فارس، هیئت امنا، خادمین رسمی، افتخاری و فصلی، مبلغین اعزامی و بومی در سراسر استان فارس در طرح نوروزی آرامش بهاری مشاركت دارند.

اعزام 240 مبلغ به نقاط مختلف استان
وی با بیان اینكه در راستای اجرای این طرح مبلغان دینی نیز طی دو بازه زمانی به نقاط مختلف فارس اعزام می‌شوند، گفت:‌ 90 مبلغ دینی از قم و 150 مبلغ بومی طی دو بازه زمانی 28 اسفندماه تا 6 فروردین و از 7 فروردین تا 15 فروردین به نقاط مختلف فارس اعزام می‌شوند.
موسوی همچنین یادآور شد كه ایستگاه‌های سلامت در بقاع مجری طرح در راستای اجرای طرح مهر تندرستی (اجرای نیات مرتبط با موقوفات کمک دارویی و درمانی) برپا می‌شوند.
وی با بیان اینكه تمام فعالیت‌های عمرانی بقاع متبركه تا 25 اسفندماه خاتمه یافته است، گفت: طی بازه زمانی 19 تا 27 اسفندماه نیز مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبركه و گلزار شهدا در نقاط مختلف فارس انجام می‌شود.
مدیركل اوقاف فارس به برشمردن بقاع متبركه شاخص مجری طرح آرامش بهاری پرداخت و گفت: در شیراز حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع)، حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع)، حرم مطهر سیدتاج الدین غریب(ع)، امامزاده ابراهیم(ع) دودج خرامه، در استهبان امامزاده پیرمراد(ع) و سیداولیاء(ع)، در آباده مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در سورمق، در جهرم امامزاده فضل‌بن موسی‌بن جعفر(ع) و امامزاده حسین(ع)، در داراب امامزاده سیدعلاءالدین حسین(ع) پیرمراد، در رستم امامزاده حسن(ع) ، در فراشبند امامزاده شجاع‌الدین حسن(ع) آقام شهید،‌ در فسا امامزاده اسماعیل(ع)، در کازرون امامزاده سیدحسین(ع)، در لارستان امامزاده میرعلی‌بن الحسین(ع)، در لامرد امامزاده شاه فرج‌الله(ع)، در مرودشت امامزاده ابراهیم(ع) این طرح به صورت ویژه برگزار می‌شود.

استقرار راهنمایان گردشگری در مساجد تاریخی شیراز
موسوی همچنین از تهیه 10 هزار جلد نقشه گردشگری شیراز و استان فارس خبر داد و گفت: حضور 15 نفر از راهنمایان گردشگری شهر شیراز در مساجد تاریخی وکیل، نصیرالملک و حرم علی‌بن حمزه(ع) طی این ایام مستقر خواهند شد.

خدمات‌دهی 400 مسجد به زائران نوروزی
مدیركل اوقاف فارس یادآور شد: 100 مسجد بین راهی و 300 مسجد که از موقعیت خاص برخوردارند و در مسیرهای پر تردد مسافران نوروزی قرار دارند به‌صورت ویژه و شبانه روزی در خدمت مسافران خواهد بود.
وی با بیان اینكه در این یام همچنین 19 خیمه معرفت دینی در نقاط مختلف فارس برپا می‌شوند، گفت: خیمه‌های شاخص استان در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع)، حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع)، خیمه معرفت در تخت جمشید، حرم مطهر امامزاده اسماعیل(ع) فسا، امامزاده حسین(ع) کازرون، امامزاده سیدشجاع الدین حسن(ع) فراشبند برپا خواهند شد.

240 حسینیه؛ آماده اسكان ضروری زائران نوروزی
موسوی با تصریح اینكه برای اسكان ضروری مسافران نوروزی نیز 40 حسینیه در شیراز و 200 حسینیه در سطح استان در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین 31 باب زائرسرا بقاع متبرکه جهت خدمت‌دهی به زائران آماده شده است.
مدیركل اوقاف فارس در ادامه به ارائه آماری از ایام نوروز سال 96 پرداخت و گفت: در ایام نوروز 96 بیش از 3 ونیم میلیون نفر به بقاع متبرکه و اماکن زیارتی استان فارس مشرف شدند و روزانه 30هزار نفر از خیمه‌های معرفت دینی بازدید کردند.
وی گفت: امامزاده سیدشجاع الدین حسن(ع) (آقام شهید) در ایام نوروز 96 رکوردار بیشترین تعداد زائر نوروزی بوده است که در این ایام روزانه 30 هزار نفر به زیارت این امامزاده واجب‌التعظیم شده‌اند.
انتهای پیام

captcha