اعتمادسازی شرط اول توسعه موقوفات قرآنی است
کد خبر: 3700675
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

اعتمادسازی شرط اول توسعه موقوفات قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفرش گفت: برای توسعه وقف قرآنی باید اطمینان مردم را جلب کنیم به دلیل همین جلب اعتماد است که فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز در شرایط سخت اقتصادی تعطیل نشده است برای توسعه موقوفات قرآنی هم باید اعتمادسازی کرد.

حجت‌الاسلام حسن دهقان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفرش، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: بهترین ایده برای گسترش موقوفات قرآنی تبلیغ ضرورت این مهم توسط جامعه قرآنی است، جامعه قرآنی با علاقمندان این حوزه بیشتر در ارتباط هستند و می‌توانند نیازمندی‌های این بخش را تبلیغ کنند.
وی اظهار کرد: پیشکسوتان و بزرگان قرآن با خیرین قرآنی در ارتباط هستند و می‌توانند ضرورت توجه و توسعه وقف‌های قرآنی را مطرح کنند. برای ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف‌های قرآنی باید همگی بسیج شویم.
حجت‌الاسلام دهقان تصریح کرد: دستاوردها و خروجی موقوفات باید دقیق و شفاف به مردم اطلاع رسانی شود. هر چه ضرورت توسعه وقف‌ها در همه بخش‌ها از مرجع رسمی بیشتر اطلاع رسانی شود و وظیفه این کار به اهل فن سپرده شود از تأثیرپذیری بیشتری برخودار خواهد بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفرش ادامه داد: ما از همه توان خود برای مجاب کردن واقفین به ثبت نیات منطبق با نیاز روز جامعه به ویژه توسعه وقف‌های قرآنی استفاده می‌کنیم اما واقف از قبل نیت کرده و به هیچ طریقی راضی به تغییر نیت نیست. برای ثبت موقوفات قرآنی صحبت‌هایی شده که برخی از آنها در حد مذاکره باقی مانده است. امروز وقف‌ها بیشتر انتفاعی است نه منفعتی. اگر هم وقف‌ منفعتی باشد واقف اجازه تغییر نیت را نمی‌دهد.
حجت‌الاسلام دهقان گفت: مسئولان اوقاف، جامعه قرآنی و رسانه همه باید به ضرورت وقف اشراف کامل داشته باشند. ضرورت وقف‌های قرآنی در محافل و جلسات قرآنی بازگو شود، امروز برای توسعه وقف قرآنی باید اطمینان مردم را جلب کنیم.
وی در پایان ادامه داد: به دلیل همین جلب اعتماد است که فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز، سلامت و مسکن افراد بی‌بضاعت در شرایط سخت اقتصادی تعطیل نشده است برای توسعه موقوفات قرآنی هم باید اعتمادسازی کرد و خدمات این موقوفات به صورت مستمر بیان شود ما در حوزه وقف هنوز جای پای خود را در پله اول محکم نکرده‌ایم وقف قرآنی که جای خودش را دارد. باید اهداف و برنامه‌ها یکسان شود تا با بیان خروجی مناسب، مردم را به وقف منطبق با نیاز روز جامعه هدایت کرد.

انتهای پیام

captcha