مروری بر آخرین اخبار معارفی فارس در هفته گذشته/ از برپایی جشن فارغ‌التحفیظی بانوان تا تجلیل از عكاس ایكنا
کد خبر: 3700695
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

مروری بر آخرین اخبار معارفی فارس در هفته گذشته/ از برپایی جشن فارغ‌التحفیظی بانوان تا تجلیل از عكاس ایكنا

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ طی هفته گذشته برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در حوزه معارفی و قرآنی استان فارس رخ داد از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برپایی جشن فارغ‌التحفیظی حافظان كل قرآن بانوان اشاره كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، هفته گذشته در استان فارس كه مهیای میزبانی از زائران نوروزی است، برنامه‌های معارفی و قرآنی مختلفی در بخش‌های مختلف مردمی و دولتی روی داد.
برپایی نشست‌های خبری مدیران بنیاد شهید و اوقاف فارس به‌منظور تشریح برنامه‌های فرا رسیدن هفته گرامیداشت شهدا و همچنین طرح آرامش بهاری از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این بوده در روز شنبه، 19 اسفندماه بود.
در روز یكشنبه، 20 اسفندماه مراسم جشن فارغ‌التحفیظی حافظان كل قرآن بانوان جامعةالقرآن كریم در استانداری فارس برگزار شد كه در آن از تعدادی از بانوان حافظ كل قرآن تجلیل به عمل آمد و سپس سیده معصومه دستغیب، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس به سخنرانی پرداخت.
وی در این مراسم با تأكید بر اینكه باید نشست‌های تخصصی و محافل قرآنی را در سازمان‌ها و ادارات راه‌اندازی شود، افزود: امروز شاهد برگزاری کنسرت‌های متعددی در شهر هستیم اما متاسفانه این جلسه خلوت ترین آن بوده است، آیا باید حتما موسیقی باشد که مردم بیایند، همه مسئول هستند که آنچنان فضای تبلیغاتی را ایجاد کنیم که همگان مشتاق شوند و در اینگونه برنامه ها شرکت کنند و از این طریق مهجور بودن قرآن را حذف کنند.

مسئولان هنوز در کنار فعالان قرآنی نیستند
دستغیب بیان اینكه مسئولان هنوز در کنار فعالان قرآنی نیستند، گفت: کنسرت هم لازم است چرا که سلیقه‌ها متفاوت است اما در حوزه قرآنی باید کار بیشتری شکل بگیرد تا برنامه‌های قرآنی با شکوه برگزار شود.

نقره‌شویی مضجع شریف حضرت شاهچراغ(ع)
تكریم یاد فداكاران و ایثارگران جامعه بسیج پزشكی نیز از دیگر برنامه‌های روز 20 اسفندماه جاری بود و همچنین در این روز از خودروهای زائربر آستان مقدس شاهچراغ(ع) رونمایی شده و سپس آیین نقره‌شویی مضجع شریف حضرت احمدبن موسی‌الكاظم(ع) و حضرت سیدمیرمحمد‌ موسی‌الكاظم(ع) برگزار شد.
آغازگر برنامه‌های روز دوشنبه، 21 اسفندماه برپایی مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع) شیراز با حضور مسئولان گردشگری و اوقاف استان بود و در روز سه‌شنبه، 22 اسفندماه نیز همایش روز بزرگداشت شهدا و تكریم مادران و همسران معظم شهدا و رونمایی از جلد دوم كتاب مرجع فرهنگ اعلام شهدی استان به‌همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار شد.
در روز چهارشنبه، 23 اسفندماه نیز بسیج رسانه فارس از احمدرضا مداح، عكاس خبرگزاری ایكنا و جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس به عنوان تنها جانباز در میان قشر رسانه‌ای این استان تجلیل به عمل آورد.

پایان كار پویش مردمی سردار بی‌سر مدافع حرم
همچنین در این روز مراسم پایان كار پویش مردمی سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسكندری در جوار مزار آن شهید بزرگوار در گلزار شهدا برگزار شد.

بازديد اعضای بسيج رسانه از خانواده شهيد مصطفايی
روز پنج‌شنبه، 24 اسفندماه نیز با برگزاری جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منكر دستگاه‌های اجرایی استان در فرمانداری شیراز آغاز شد و سپس رئیس و اعضای سازمان بسیج رسانه به دیدار خانواده شهید مصطفایی، از شهدای رسانه استان فارس رفتند.
در روز جمعه، 25 اسفندماه نیز مراسم تكریم و ترحیم مرحوم دكتر خدادوست نابغه چشم پزشكی ایران و جهان با حضور مسئولان، علمای ارشد استان فارس و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
انتهای پیام

captcha