برگزاری 260 برنامه‌نوروزی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3700707
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

برگزاری 260 برنامه‌نوروزی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از تشکیل 7کارگروه و اجرای 260 برنامه در ایام نوروز در حرم مطهر خبر داد.

به گزارش ایکنا از قم؛ حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام نوروز حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بیان کرد: برنامه‌های ایام نوروز در 7 کارگروه فعالیت‌های ترویجی، انتظامات و امنیت، پشتیبانی، نظارت و ارزیابی، خانواده، مراسم و محافل، اطلاع رسانی و تبلیغات برگزار و قریب به 260 برنامه در نوروز اجرا خواهد شد.
معاون فرهنگی حرم مطهر ادامه داد: هدف از اجرای برنامه‌ها تکریم زائرین آستان مقدس، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و جایگاه معنوی قم به عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی، ارائه محتوای مناسب در حوزه مسائل دینی و تربیتی، ایجاد شور و نشاط برای خانواده ها و ارائه الگوهای فرهنگی مناسب برای زائرین است.
 وی با بیان اینکه شعار محوری نوروز 1397 «بهار را با محبت تو آغاز می‌کنیم» است، افزود: شروع برنامه ها از 28 اسفند تا 13 فروردین خواهد بود و بیش از 1300 خادم در این ایام از زائرین استقبال می کنند.
فلاحی در رابطه با ویژه برنامه تحویل سال گفت: با توجه به ماه رجب و مصادف بودن عید با شب شهادت امام هادی (ع) جمعیت زیادی برای حضور در حرم پیش بینی شده است و برنامه ویژه تحویل سال به گونه ای خواهد بود تا هم مقام شامخ امام هادی (ع) حفظ شود و هم شادی ایام عید برای مردم وجود داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی سخنران مراسم تحویل سال حرم مطهر
وی افزود: برنامه تحویل سال 2 ساعت قبل از نماز مغرب شروع شده و پس از اقامه نماز به امامت آیت الله شبیری زنجانی، تا زمان تحویل سال، آیت الله مکارم شیرازی سخنرانی می کند و سپس تحویل سال و در ادامه پخش پیام مقام معظم رهبری  و دعای توسل خواهد بود.
معاون فرهنگی آستان مقدس با بیان اینکه راهنمای زائرین در ایستگاه هایی در صحن های جامع فاطمی(س) و حضرت جواد الائمه(ع)، میدان آستانه، بلوار بهار مستقر خواهند بود، ادامه داد: برگزاری نمازهای جماعت در شبستان حضرت امام خمینی(ره)، شبستان حضرت نجمه خاتون(س) و صحن امام رضا(ع) و به تناسب جمعیت در صحن جامع فاطمی(س) و حضرت جوادالائمه(ع) برگزار خواهد شد.
فلاحی بیان کرد: نمایشگاه بهشت بانو با غرفه های مختلف برای کودک و نوجوان، میز مشاوره ویژه احکام، مهدویت، عفاف و حجاب و خدمات دیگر برپا می شود، نمایشگاه حریم حرم با روایتگری هنرمندانه از زندگی حضرت معصومه(س) به همراه نمایش عکس هایی از بخش ها و برنامه های مختلف حرم، مسابقه روزانه می‌خواهم مثل شما باشم با قرعه کشی سفر مشهد و کربلا، مسابقه کتابخوانی از ولادت تا ولایت(بازخوانی زندگینامه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در کلام مقام معظم رهبری)، فروشگاه متبرکات، کتاب و سوغات فرهنگی همه روزه و در صحن های حضرت صاحب الزمان(عج)، حضرت جوادالائمه(ع)، صحن جامع فاطمی(س) و میدان امام خمینی(ره)، همچنین برنامه شخصیت شناسی وحرم‌گردی بویژه معماری آستان مقدس با حضور کارشناسان و همچنین کارشناسانی مسلط به زبان ها‌ی مختلف برای زائرین غیر ایرانی از سایر برنامه های ویژه نوروز خواهد بود.
وی افزود: برنامه ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه(س) و با موضوعات ادعیه خوانی، مسابقه و بیان احکام، نمایشگاه هنرهای اسلامی برگزار می شود؛ همچنین در صحن جامع فاطمی(س) هرشب با حضور خانواده ها جشن قرآنی در بخش ها‌ی مختلف برگزار خواهد شد، همچنین موزه آستان مقدس با بیش از 5هزار قطعه میراثی در ایام نوروز میزبان علاقه مندان آثار فرهنگی خواهد بود.
فلاحی در پایان با اشاره به مبادی تشرف زائران برای برنامه های نوروزی، گفت: محل استقرار برادران در شبستان امام خمینی(ره) و صحن جامع فاطمی(س) و برای خواهران بالکن ها و هشتی غربی و شرقی شبستان امام خمینی(ره)، شبستان نجمه خاتون، شبستان ها و ضلع جنوبی صحن مسجد اعظم، راهروی آیت الله بروجردی و صحن امام رضا(ع) و برای خانواده‌ها میدان آستانه، صحن حضرت جوادالائمه و صحن جامع فاطمی خواهد بود.

انتهای پیام

captcha