برگزاری اعتکاف نوروزی در 100 مسجد البرز
کد خبر: 3700722
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

برگزاری اعتکاف نوروزی در 100 مسجد البرز

گروه معارف- مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: نوروز امسال مراسم اعتکاف در 100 مسجد این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی در گفت ‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: سنت حسنه اعتکاف سال‌ها است که در کشور و به ویژه در استان البرز به نحو شایسته برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف در سال جاری در 142 مسجد استان البرز برگزار شد، ادامه داد: در شهرستان کرج 60 مسجد، شهرستان فردیس 16 مسجد، شهرستان ساوجبلاغ 38 مسجد، شهرستان نظرآباد 20 مسجد، شهرستان اشتهارد 6 مسجد و شهرستان طالقان 2 مسجد در سال جاری اعتکاف برگزار شد.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری 16 هزار و 78 نفر خواهر و برادر در این مراسم شرکت کردند، بیان کرد: در سال آینده ایام البیض یعنی 13، 14 و 15 ماه رجب مصادف با 11، 12 و 13 فروردین ماه سال 97 یعنی ایام تعطیل و نوروز است.
مسعودی با بیان اینکه با توجه به ایام تعطیل و احتمال سفرهای نوروزی مردم به سبب اینکه البرز یک استان مهاجرپذیر است و مردم به شهرهای خود سفر می‌کنند، تعداد مساجد برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف در استان البرز کمتر شده است، اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان کرج 31 مسجد اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ایام نوروز کرده‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: همچنین در شهرستان فردیس 16 مسجد، شهرستان نظرآباد 16 مسجد، شهرستان اشتهارد چهار مسجد، شهرستان طالقان سه مسجد و شهرستان ساوجبلاغ 38 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی با اشاره به برنامه‌های مراسم اعتکاف در نوروز، ابرازکرد: 35 برنامه قرآنی در 35 مسجد پر جمعیت معتکفین با حضور قاریان ممتاز کشوری برگزار می‌شود و در کلیه مساجد برنامه ختم قرآن برگزار می‌شود.
انتهای پیام./

captcha