آسفالت‌های یزد دیگر در گود زباله دفن نمی‌شوند
کد خبر: 3700727
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

آسفالت‌های یزد دیگر در گود زباله دفن نمی‌شوند

گروه اجتماعی- رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: نخاله‌های حاصل از جمع آوری آسفالت‌های فرسوده و کهنه، بازیافت و دوباره به چرخه باز خواهد گشت.

به گزارش ایکنا از یزد، محسن عباسی هرفته، رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد  اعلام کرد: از مهمترین مخاطرات دست به گریبان شهرهای امروز، مقولات زیست محیطی است و متاسفانه از جمله مشکلات زیست محیطی، تولید و دفن زباله های بازگشت ناپذیر به طبیعت است.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: یکی از این زباله های نامبارک شهری آسفالت های فرسوده خیابان ها و کوچه های شهر است که در یزد تا سال گذشته در گود زباله شهرداری دفن می شده است.
تصمیم مهمی که در کمیسیون عمران شورا گرفته شد این بوده است که از این پس نخاله های حاصل از جمع آوری آسفالت های فرسوده و کهنه، بازیافت و دوباره به چرخه باز گردد.
عباسی تصریح کرد: در این راستا دو طرح پژوهشی برای بازیافت بهینه آسفالت های فرسوده تعریف و تکمیل و راه اندازی کارخانه بازیافت آسفالت شهرداری که حالت متروکه پیدا کرده بود دوباره در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
رییس کمیسیون عمران تاکید کرد: آسفالت های فرسوده جمع آوری شده از سطح شهر در محل دپوی آسفالت شهرداری با هدف بازیافت، ذخیره می گردد./انتهای پیام

منبع: شورای شهر یزد

captcha