جمع آوری 8 میلیارد تومان زکات در البرز
کد خبر: 3700731
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

جمع آوری 8 میلیارد تومان زکات در البرز

گروه اجتماعی- رئیس اداره زکات البرز گفت: در سال جاری 8 میلیارد تومان زکات در این استان جمع‌آوری‌شده است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل زارعی‌نژاد در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: علی‌رغم اینکه در سال جاری 8 میلیارد تومان زکات در استان البرز جمع‌آوری‌شده است اما متأسفانه این مبلغ نتوانسته پاسخگوی نیاز کل فقرای سطح استان باشد.
وی افزود: طبق قانون از مبلغ کل زکات جمع‌آوری‌شده هرسال، باید 60 درصد از آن برای نیازمندان و 40 درصد مابقی در پروژه‌های عمرانی هزینه شود.
این مسئول تأکید کرد: به دلیل تعداد و نیاز مالی بالایی که در میان فقرای استان البرز احساس می‌شود از 8 میلیارد جمع‌آوری‌شده 90 درصد به نیازمندان داده‌شده و تنها 10 درصد از آن صرف پروژه‌های عمرانی شده است.
رئیس اداره زکات استان البرز در ادامه با انتقاد از عدم یکپارچگی در جمع‌آوری زکات استان عنوان کرد: در استان البرز مراکز خیریه‌ای که در حال جمع‌آوری زکات هستند بسیار است اما اگر این عمل خیر آن‌ها زیر نظر اداره زکات صورت پذیرد قطعاً ثمرات بیشتری را در پی خواهد داشت.
زارعی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: عدم یکپارچگی موجب می‌شود جمع کل جذب زکاتمان را به‌طور دقیق ندانیم و همچنین جمع‌آوری مستقل زکات در هر مرکز خیریه‌ای باعث آن شده تا برخی از نیازمندان از چند محل کمک دریافت کرده و بعضی دیگر کمک قابل‌توجهی دریافت نکنند.
انتهای پیام./

 

captcha