نقشه گردشگری در اختیار زائران مشهدی قرار می‌گیرد
کد خبر: 3700785
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

نقشه گردشگری در اختیار زائران مشهدی قرار می‌گیرد

گروه اجتماعی - مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه نقشه گردشگری مشهد در ابتدای ورود در اختیار عموم زائران قرار می‌گیرد، بیان کرد: برای هر مسافر و گردشگری که وارد مشهد می‌شود، در قالب یک پیام اپلیکشین هفت زبانه خدمات گردشگری مشهد ارسال می‌شود که از این طریق آن تمامی خدمات رفاهی و فرهنگی را زائران دریافت می‌کنند.

مهدی فروان، مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: ستاد خدمات سفر از نیمه دوم دی ماه با 12 کمیته اجرایی برای استقبال از زائران شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: در نوروز96 ، 7میلیون و 500 هزار نفر وارد مشهد و 12 میلیون و 400 هزار نفر وارد استان خراسان رضوی شدند که پیش‌بینی می‌شود در نوروز 97، بالغ بر 8 میلیون زائر وارد مشهد شوند که نسبت به سال گذشته بین 10 تا 15 درصد رشد خواهیم داشت.
در نظر گرفتن چهار هزار و 600 دستگاه اتوبوس بین شهری

فروزان با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوس‌های بین شهری، 4 هزار وششصد دستگاه اتوبوس آماده خدمت رسانی است، بیان کرد: از 25 اسفندماه، 98 رام قطار بین شهری روزانه چهل هزار و 358 زائر را به مشهد منتقل می کند و در حوزه پرواز نیز 7 هزار نفر از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد وارد مشهد مقدس می‌‌شوند.

راه‌اندازی اولین بار قطار بین‌المللی نخجوان

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری در خصوص اینکه برای اولین بار قطار بین‌المللی نخجوان زائران خارجی را به مشهد مقدس می‌آورد، عنوان کرد: پنج قطار گردشگری، پنج ستاره در نظر گرفته شده است تا گردشگران را از سراسر ایران به مشهد مقدس منتقل کند.

برگزاری مراسم نوروزگاه در چهار شهرستان

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در نوروز 97 در میدان شهدا، تقی‌آباد، پارک ملت و ملک‌آباد جشنواره نوروزی برگزار خواهد کرد، بیان کرد: در چهارشهرستان مشهد، خواف، کلات و گناباد مراسم نوروزگاه برگزار می‌شود که مراسم افتتاحیه آن 2 فروردین ماه در کنار آرامگاه فردوسی خواهد بود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی وسوغات ایرانیان در نمایشگاه بین‌المللی مشهد

فروزان افزود: از تاریخ 4 تا 11 فروردین‌ماه، نمایشگاه صنایع دستی وسوغات ایرانیان در نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایراست و همچنین جشنواره میراث ایرانیان در پارک گردشگری شاندیز برگزار خواهد شد.

فعال بودن تیم‌های بازرسی و نظارتی در ایام عید نوروز

وی در خصوص تیم‌های بازرسی و نظارتی فعال در ایام عید نوروز، گفت: تمامی تیم‌های بازرسی در حوزه اصناف، بهداشت و درمان و سلامت و تیم‌های بازرسی در حوزه نظارت برمجتمع‌ها و خدمات نظارتی بین راهی و نمازخانه‌ها به صورت فعال در سطح جاده‌ها حرکت خواهند کرد و نظارت‌های روزانه را خواهند داشت.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تیم‌های کوهستانی امداد و نجات هلال احمر در جاده‌های منتهی به مشهد مستقر هستند، افزود: کلیه بیمارستان خراسان رضوی در سطح شهر و شهرستان‌ها در ایام نوروز آماده باش هستند تا خدمات کامل پزشکی انجام دهند.

فروزان عنوان کرد: برای 116 هزار و 300 نفر اقامتگاه رسمی و برای 240 هزار نفر درحوزه اقامتگاه غیررسمی مکان اسکان در نظر گرفته شده است و در مجموع ستاد اجرایی خدمات سفر سعی می‌کنند تا خدمات مطلوب را به زائران ارائه دهند.

قرار گرفتن نقشه گردشگری در اختیار عموم زائران

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه نقشه گردشگری مشهد در ابتدای ورود در اختیار عموم زائران قرار می‌گیرد، بیان کرد: برای هر مسافر و گردشگری که وارد مشهد می‌شود، در قالب یک پیام اپلیکشین هفت زبانه خدمات گردشگری مشهد ارسال می‌شود که از این طریق آن تمامی خدمات رفاهی و فرهنگی را زائران دریافت می‌کنند.

در نظر گرفتن 350 دستگاه اتوبوس درون شهری

وی افزود: با توجه به اینکه همه دلدادگان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تمایل دارند در لحظه سال تحویل در جوار بارگاه ایشان حضور داشته باشند، از این رو سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد 350 دستگاه اتوبوس و مترو را برای خدمت رسانی در نظر گرفته است.

فروزان با اشاره به اینکه حدود 30 سالن سینما در ایام نوروز فعال خواهند بود، بیان کرد: تمامی سالن‌های آمفی تئاتر و نگارخانه‌ها در ایام عید نوروز فعال هستند تا زائران و گردشگران بتوانند از آن استفاده بهینه را داشته باشند.

انتهای پیام

captcha