تولید مستند «رؤیای سرزمین پارس»/ نوروزگاه در 9 شهرستان فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 3700803
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

تولید مستند «رؤیای سرزمین پارس»/ نوروزگاه در 9 شهرستان فارس اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل میراث فرهنگی فارس در تشریح فعالیت‌های نوروزی این اداره‌كل از تهیه و تولید مستند «رؤیای سرزمین پارس» به‌منظور معرفی آثار گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس به منظور ارائه گزارش فرمانداران شهرستان‌های داراب، نورآباد ممسنی، لارستان و نی‌ریز در خصوص آمادگی نوروز 97 امروز، 26 اسفندماه به ریاست محمد ابراهیم فروزانی معاون گردشگری استانداری فارس و دبیری مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس برگزار شد.
دراین جلسه فرمانداران با ارائه گزارش اقدامات کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهرستان های تحت مدیریت خود، ضمن اعلام آمادگی برای استقبال از گردشگران نوروزی به ارائه برنامه خود در اجرای برنامه‌های فرهنگی، برپایی غرفه های صنایع دستی، نظارت‌ها، اسکان و ... پرداختند.
در ادامه مصیب امیری، مدیر کل میراث فرهنگی فارس در خصوص اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در زمینه اقلام تبلیغاتی بیش از 130 هزار بروشور، نقشه شهرستان‌ها، کتابچه معرفی استان فارس، نقشه گردشگری استان فارس به چاپ رسیده است. همچنین مستندی با حضور هنرمندان و گویندگان مطرح کشور در راستان معرفی آثار گردشگری استان در زمینه‌های مختلف تحت عنوان رویای سرزمین پارس تهیه و تدوین شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه فضای مجازی نیز گفت: راه‌اندازی سیستم USSD با شماره #9797*6655*، به‌روزرسانی و معرفی پرتال جامع گردشگری مجازی استان به نشانی fafarschto.ir، راه‌اندازی و به‌روزرسانی وب سایت پایگاه میراث جهانی پاسارگاد به آدرس www.Pasargadae.ir، رونمایی از سایت اینترنتی محور ساسانی فارس، مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور، فیروز آباد و سروستان به آدرس www.salfbase.com از جمله اقدامات در این زمینه است.
امیری، از موزه سنگ و کاشی‌های تاریخی استان در کاروانسرای جنب هفت تنان و تالار آینه خانه نصیرالملک به عنوان جاذبه گردشگری جدید شهر شیراز یادآور شد و گفت: تور مجازی 2 زبانه در مجموعه جهانی تخت جمشید توسط پایگاه این مجموعه راه‌اندازی شده است تا از طریق آن گردشگران تخت جمشید قدیم و بازسازی شده را تماشا از طریق بلوتوث تمام اطلاعات را بر روی تلفن همراهشان دریافت كنند، همچنین مسیرهای جدید بازدید در مجموعه جهانی تخت جمشید تعریف شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی فارس در تشریح دیگر برنامه‌های شاخص، به برگزاری نوروزگاه در شیراز و 8 شهرستان استان (مرودشت، پاسارگاد، کازرون، فیروزآباد، آباده، نورآباد ممسنی، لارستان، نی ریز)، برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در شیراز و کلیه شهرستانهای استان فارس با تاکید و نظارت بر معرفی و فروش تولیدات صنایع دستی استان فارس، افزایش ساعت بازدید از اماکن، اجرای برنامه نور و صدای تخت جمشید ویژه نوروز، تدوین تورهای استان گردی و بسته های سفر توسط آژانسهای مسافرتی استان، راه اندازی تورهای شیراز گردی ویژه میهمانان نوروزی از مبدا کمپهای اقامت، راه اندازی وسایط نقلیه برقی گردشگری در محوطه پاسارگاد، استقرار راهنمایان در اماکن گردشگری، برپایی نمایشگاهی توسط پایگاه از توانمندی‌های تخت جمشید، ساماندهی غرفه‌ها و سرویس‌های بهداشتی اماکن، انجام مرمت‌های اضطراری، استقرار راهنمایان در سایت های گردشگری اشاره کرد.

captcha