نو شدن طبیعت؛ فرصتی برای افزایش معرفت نسبت به پروردگار
کد خبر: 3700849
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

نو شدن طبیعت؛ فرصتی برای افزایش معرفت نسبت به پروردگار

گروه معارف- نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: عید نوروز در ایران باستان روزی است که گرامی بوده و مورد تاکید اسلام است، بنابراین می‌تواند به جای آلوده شدن به گناه، به راهی برای شناخت عظمت خداوند تبدیل شود.

حجت‌الاسلام مسعودی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: آیین ایرانیان باستان، دین زرشتی بوده و دین زرتشت جزء ادیانی بوده که احکام آن بسیار همانند اسلام بوده؛ به همین دلیل آداب و رسوم ایران باستان بسیار شبیه به احکام اسلامی بوده است.
وی با بیان اینکه آدابی که در عید نوروز وجود دارد، مورد تاکید و تایید سیره معصومین(ع) در اسلام بوده است، افزود: نظافت‌های فردی و اجتماعی در جامعه، هدیه دادن و عیدی دادن، دید و بازدیدهای عید نوروز و ایجاد محبت و صمیمیت در عید نوروز وجود دارد که در اسلام به آن‌ها سفارش شده است.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی بیرجند بیان کرد: در نگاه معصومین(ع) نیز آیین نوروز پسندیده است.
مسعودی ادامه داد: اما اکنون در آیین نوروز انحرافات شدیدی وارد شده است؛ همانند چهارشنبه سوری که بعضی از افراد این آیین را با اعمالی که ناشایست است، انجام می‌دهند چرا که از اصلیت این آیین اطلاعی نداشته و منشا این آیین را نمی‌دانند.
وی با بیان اینکه روز سیزده به در نیز متسفانه گاهی به روزی پر از گناه تبدیل می‌شود، افزود: روزی که می‌تواند پر از نشاط و سرگرمی باشد، گاهی با گناه آلوده شده و به انحراف کشیده می‌شود.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی بیرجند یادآور شد: خدواند بزرگ مرتبه، انسان را به طبیعت گردی تشویق کرده است تا به بزرگی خداوند پی ببرد، بنابراین این روز به جای آلوده شدن به گناه می‌تواند به راهی برای شناخت عظمت خداوند تبدیل شود.
انتهای پیام

captcha