آغاز ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در همدان
کد خبر: 3700850
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲

آغاز ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در همدان

گروه فعالیت های قرآنی- رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: ثبت نام مرحله شهرستاني چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه از 5 فروردین 97 آغاز و تا 20 همان ماه ادامه خواهد داشت.

مجتبی جمالی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان از اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی از جمله برنامه‌های دیرپایی است که همه ساله در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود.

جمالی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات فراهم نمودن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش با این مصحف شریف و انسان ساز و نهادینه کردن مفاهیم تعالی بخش آن در جامعه و نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن کریم در جامعه همواره مورد اهتمام متصدیان و مسئولین این حوزه بوده است. 

رئیس اداره قرآن اوقاف استان با بیان اینکه مسابقات قرآن اوقاف رسمی و فنی‌ترین مسابقات است اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، به عنوان متولّی برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم در کشور سهم بسزایی در ترویج فرهنگ معارف قرآن کریم میان اقشار مختلف جامعه دارد.

 ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف از 5 فروردین آغاز می شود

وی ادامه داد: ثبت نام مرحله شهرستاني چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه از 5 فروردین 97 آغاز و تا 20 همان ماه ادامه خواهد داشت، رشته‌های این دور از مسابقات نیز حفظ کل، حفظ 20 جزء،10 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، تواشیح، تفسیر قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دو بخش خواهران و برادران است.

وی با بیان اینکه علاقمندان ۱۸ تا ۴۰ سال می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند ابراز کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از 20 فروردین تا 26 اردیبهشت، مرحله استانی یکم تیر تا 6 مرداد 97 و مرحله کشوری نیز 10 مهر تا 25 مهر سال آینده برگزار می‌شود.

جمالی عنوان کرد: علاقمندان جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به سایت  Www.QuranIran.ir و یا ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خود در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

رئیس اداره قرآن اوقاف استان با بیان اینکه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در چهار مرحله شهرستان، استان، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود بیان کرد: نفرات اول تا سوم هر رشته در دو بخش خواهران وبرادران به مسابقات استانی راه خواهند یافت. 

انتهای پیام

 

captcha