اشتیاق قاریان نوجوان «شوق تلاوت» برای پابوسی امامین کاظمین(ع)
کد خبر: 3700856
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
ایکنا گزارش می‌دهد؛

اشتیاق قاریان نوجوان «شوق تلاوت» برای پابوسی امامین کاظمین(ع)

گروه مسابقات ـ زیارت حرمین شریفین امام موسی کاظم(ع) و امام محمدتقی(ع) طی چهارمین روز از حضور قاریان نوجوانان رقابت‌های شوق تلاوت در کشور عراق از دیگر برنامه‌های تعیین شده برای این سفر بود.

اشتیاق قاریان نوجوان «شوق تلاوت» به پابوسی امامین کاظمین(ع)

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ طی چهارمین روز حضور متسابقان مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت و طبق جدول زمانبندی عازم سفر به شهر کاظمین شدیم.
شهر کاظمین، شهری که شنیدن نام آن فرد را یاد جفا، مصائب، سختی‌ها و فشارهایی که خلفای عباسی بر امام هفتم حضرت موسی کاظم(ع) و امام نهم حضرت محمد تقی(ع) داشته‌اند، می‌اندازد. طبق روال برنامه‌های روزهای گذشته سه نفر از عتبه عباسیه ما را در این سفر همراهی می‌کردند. اساتید و قراء بین‌المللی همراه با کاروان به‌دلیل شنیده شدن آوازه حضور قاریان ایرانی در شهر کربلا و به درخواست مردم شهر افک برای برپایی کرسی تلاوت قرآن راهی آنجا شدند.
سوار بر اتوبوس این عتبه مقدسه شدیم و به راه افتادیم، طبق معمول نوجوانان قرآنی در ماشین مشغول به زمزمه و قرائت آیاتی از قرآن به یکی از چهار سبک منشاوی، عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و شحات محمد انور بودند و صدا و تلاوت‌هایشان را به رخ یکدیگر می‌کشاندند هرچند به‌دلیل تعطیل بودن روز شنبه در عراق نیز حجم زوار در کاظمین چندین برابر شده بود و بر ترافیک شهر نیز افزوده بود اما بالاخره پس از ساعت‌ها انتظار و حدود یک ساعت به اذان مغرب و عشا به مقابل حرمین شریفین رسیدیم.
پس از سلام به بارگاه مقدس امامین قدم در بازار منتهی به حرمین شریفین گذاشتیم و بازرسی‌ها را یکی پس از دیگری سپری کردیم. زمزمه‌های آیاتی از قرآن از سوی قراء و بعضاً نیز مدیحه‌سرایی قاریان نوجوان حال و هوای گروه را تغییر داده بود. نزدیک ورودی صحن اصلی حرم که رسیدیم عکس دسته‌جمعی گرفته شد و سپس با اذن ورود از اهل بیت(ع) به پابوسی ائمه معصومین(ع) رفتیم.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از 22 تا 28 اسفندماه در کربلای معلی در حال برپایی است.
انتهای پیام

captcha