«شوق‌ تلاوت» دور سوم را با رقابت‌هایی جدی‌تر گذراند
کد خبر: 3700859
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
شرکت‌کننده در سومین مرحله مسابقات شوق تلاوت:

«شوق‌ تلاوت» دور سوم را با رقابت‌هایی جدی‌تر گذراند

گروه مسابقات ــ قاری جوان شرکت‌کننده در سومین مرحله مسابقات شوق تلاوت که سه سال است در این طرح حضور دارد، گفت: امسال شاهد رقابت‌های فشرده‌تری بین نوجوانان حاضر در مسابقات بودم.

محمدرضا فقیهی‌نیا از شهر تبریز از جمله 22 شرکت‌کننده راه‌یافته به مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت است. وی که 18 سال از بهار زندگی‌اش می‌‌گذرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق گفت: من از مؤسسه مجمع قاریان تبریز و از 13 سالگی با طرح ملی تلاوت آشنا شدم و سه سال است که در مسابقات شوق تلاوت حضور دارم.
فقیهی‌نیا در‌خصوص آشنایی‌اش با این رقابت‌ها، ادامه می‌دهد: طی نامه‌ای که از سوی طرح ملی تلاوت به استان‌ها ابلاغ شد، این رقابت‌ها در سه مرحله مقدماتی در مؤسسات، نیمه نهایی به میزبانی قشم و نهایی در کربلای معلی برپا شد که من نیز در این مسابقات نام‌نویسی کردم.
این قاری قرآن که به سبک استاد محمدصدیق منشاوی تلاوت می‌کند در خصوص سطح رقابت‌ها، اظهار می‌کند: این مسابقات دارای سطح خوبی از شرکت‌کنندگان در تمامی سه مرحله بود و بهتر است بگویم امسال رقابت‌ها میان شرکت‌کنندگان فشرده‌تر و نزدیک به هم بود.
وی درباره نوع برپایی مرحله نهایی رقابت‌های شوق تلاوت می‌گوید: مرحله نهایی این مسابقات به سبک و سیاق جدید چون برپایی دوره‌های آموزشی و همچنین ارسال تلاوت‌ها با نظر اساتید و ارزیابی آن و لحاظ کردن نمرات اجرا و تلاوت‌ها در محافل در برگزیده شدن خوب است و به نظرم مسابقات را از آن یکنواختی خارج کرد، هرچند این فضا بیشتر شبیه به اردوهای آموزشی شده است.
فقیهی‌نیا در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کرد به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا کند، عنوان می‌کند: الحمدلله با راهنمایی‌های استاد خوبم، استاد قربانی و همچنین حمایت‌های مادر و پدرم توانستم به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یابم.
وی از مسئولان درخواست کرد: در تمامی مسابقات، مرحله چهارمی برای اعزام برگزیدگان به دیگر کشورها چون هند و مالزی و ... نیز هست، اما با توجه به اینکه طی سال گذشته من در سبک منشاوی حائز رتبه منتخب شدم، اما به دلیل کمی بودجه نتوانستند اعزامی داشته باشند. امیدواریم که مسئولان از این طرح حمایت کنند که آینده پیشرفت جامعه قرآنی کشور به این طرح وابسته است.
فقیهی‌نیا در پایان نیز از علت حضورش در عرصه‌های قرآنی گفت و اظهار کرد: در ابتدا خانواده‌ام و سپس جلسات قرآنی که در محلمان برپا می‌شد موجب شد که با وجود دارا بودن استعداد در عرصه قرائت قرآن، در این زمینه با برخورداری از آموزش‌های لازم پیشرفت کنم و تا به اینجا با خواست خداوند به جلو گام بردارم.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از 22 تا 28 اسفندماه در کربلای معلی در حال برپایی است.
انتهای پیام

captcha