اجلاس استانی نماز در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3700866
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

اجلاس استانی نماز در اردبیل برگزار شد

گروه معارف- سومین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی با حضور مسئولان استانی و دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، در اجلاس استانی نماز که روزگذشته 26 اسفند ماه در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، الله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل اظهار کرد: در کنار برگزاری اجلاس سراسری نماز در سه سال اخیر به صورت مرتب اجلاس‌های استانی برگزار شده و امروز استان اردبیل میزبان این رویداد ارزشی و معنوی است .
عبدی خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های مختلف موضوع نماز را اعم از دستگاه‌های اجرایی، نمازخانه‌های ادارات و مجتمع‌های بین‌راهی و سایر مجموعه‌ها فریضه واجب الهی را برای اقامه اول وقت پیگیر هستیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ نماز آن هم نماز اول وقت و به جماعت در جامعه جای خود را پیدا کرده و تمام تلاش بر معنوی برگزار شدن این فریضه الهی است، اضافه کرد: در حال حاضر در اکثر مساجد استان اردبیل با حضور ائمه جماعات نماز جماعت برگزار شده و در ادارات نیز نماز ظهر و عصر به همین شکل برپا می‌شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل ادامه داد: ما در کنار ارزیابی فعالیت ادارات و دستگاه‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا در مناسبت‌های ملی و مذهبی به انحای مختلف به توسعه، تبلیغ و ترویج فرهنگ اقامه نماز اهتمامی جدی داشته باشیم.
وی همچنین به اجرای طرح یاوران نماز و همچنین آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی در ایام نوروز در میزبانی از مسافران و گردشگران اشاره و تصریح کرد: با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و هلال احمر در مجتمع‌های بین‌راهی و ایستگاه‌های جمعیت هلال احمر خیمه‌های نماز و برپائی نماز اول وقت را مورد توجه قرار دادیم تا هموطنان بتوانند از معنویت چنین فضایی استفاده کنند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل‌ به موضوع سومین اجلاس استانی نماز «نماز و فضای مجازی» اشاره کرد و افزود: فضای مجازی در کنار همه معایبی که دارد اما فضای خوبی را برای تبلیغ و ترویج نماز جماعت و اول وقت فراهم کرده که امیدواریم متولیان این بخش و فعالان عرصه‌های معنوی نماز بتوانند از این شرایط مطلوب در توسعه این فریضه الهی استفاده کنند.
در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از دستگاه‌های مختلف اجرایی که در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز عملکرد مناسب و مطلوبی داشتند تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha