مرزبانی حافظ امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مرزهای ایران است
کد خبر: 3700877
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
آیت الله عاملی:

مرزبانی حافظ امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مرزهای ایران است

گروه اجتماعی- امام جمعه اردبیل گفت: مرزبانی طی سالهای گذشته این امر را به خوبی به اثبات رسانده که در مرزهای کشور حافظ امنیت و در واقع اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، روزگذشته 26 اسفند ماه در دیدار سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: مرزبانی در تامین امنیت مرزهای کشور در طول سالهای گذشته به خوبی عمل کرده و در این مسیر همواره موفق بوده است که می‌توان از مرزبانان این کشور که همواره حافظ امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مرزهای ایران بوده و هستند به عنوان سربازان و مجاهدان این نظام نام برد.
وی با بیان اینکه مرزبانی در تامین امنیت مرزهای کشور خوب عمل کرده است، افزود: نقشه راه خدمت مرزبانان، آرمانهای شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم هستند چرا که این سربازان نیز با لبیک‌گویی به فرمان ولی فقیه جان بر کف گذاشته و ماه‌ها و سالها از خانواده به دور مانده و در خاک این وطن برای حفظ ناموس و اقتدار نظام علیه باطل و ظلم می‌جنگند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دستاوردهای مرزبانی استان اردبیل در طول سالهای متمادی کم نبوده است و نیروهای مرزبانی در استان ضمن کنترل شبانه‌روزی از مرزها، تعاملات مطلوبی با سایر دستگاهها در استان دارند و این مهم در واقع یک افتخار برای ماست.
عاملی ادامه داد: خوشبختانه در سایه صلابت و ایستادگی همین سربازان مرز استان اردبیل به عنوان یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است که در منطقه شمال‌غرب نیز به عنوان یکی از استانهای امن و کم‌خطر شناخته شده است.
سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات مرزبانی در کشور گفت: این برای ما یک افتخار است که استانهایی نظیر استان اردبیل از چنین مرز امن و کم‌خطری برخوردار است که خوشبختانه هم‌اکنون نیز در مرز اردبیل با کشور آذربایجان روابط خوبی در سطوح مختلف برقرار می‌باشد.
وی وضعیت عمومی مرزهای کشور را مطلوب دانست و ادامه داد: بیشترین مشکل ما در جنوب شرق کشور با پاکستان است که یکی از پرهزینه‌ترین مرزهای کشور به شمار می‌رود که سعی داریم تا با اقدامات دولت این مشکلات را نیز تا سطح قابل قبولی کاهش دهیم.
سردار رضایی تصریح کرد: باید صادقانه و خالصانه گفت که مرزنشینان این سرزمین اصلی‌ترین و واقعی‌ترین مرزبانان این کشور و خاک هستند و باید در تقدیر و تشکر از نیروهای مرزبانی کشور زحمات این مردم عزیز را نیز هیچ نشماریم چرا که اینان در واقع مردم غیوری هستند که در دفاع از مرزهای کشور هم‌پای مرزبانان تلاش و مجادله می‌کنند.

captcha