مهارت‌آموزی ۱۲ هزار مددجو در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3700889
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
فاتح خبر داد:

مهارت‌آموزی ۱۲ هزار مددجو در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی از مهارت آموزی 12 هزار مددجو طی سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یونس فاتح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در ۱۱ ماهه امسال در کلاس‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند تا پس از مهارت‌آموزی وارد بازار کار شوند.

وی با اعلام اینکه بیشترین تعداد شرکت‌کننده در دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای مربوط به بخش دامپروری بوده است، بیان کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای 7 هزار نفر زن و بقیه مرد بوده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ۳۷۲ نفر در بخش کشاورزی، ۳۸۷ نفر در بخش صنعت و معدن، 2 هزار و ۸۳۳ نفر در صنایع‌دستی و حدود 4 هزار نفر در خدمات بوده است.

فاتح با اشاره به اینکه در این مدت ۷۷۸ میلیون تومان برای مهارت‌آموزی مددجویان هزینه شده است، افزود: ۵۲۷ نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و یک‌هزار و ۵۷۲ مددجو نیز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش و سایر مددجویان نیز در فضاهای اداری متعلق به کمیته امداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات برگزارشده است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت در چهار بخش مهارت‌آموزی، پایدارسازی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۹۹۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۱۱ ماهه امسال از طریق کاریابی وارد بازار کار شده‌اند، اظهار کرد: مددجویان از طریق مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد به استقلال اقتصادی برسند.

انتهای پیام/

captcha