ساماندهی و توانمندسازی 10 منطقه حاشیه‌نشین مرکز لرستان
کد خبر: 3700898
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

ساماندهی و توانمندسازی 10 منطقه حاشیه‌نشین مرکز لرستان

گروه اجتماعی ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از ساماندهی و توانمندسازی ۱۰ منطقه حاشیه‌نشین مرکز لرستان با همکاری سمن‌های مردم نهاد خبرداد.

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان شنبه، 26 اسفند در جلسه ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین شهری استان اظهارکرد: بر اساس طرح وزارت کشور در جهت ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین شهری با کمک سمن‌های مردم نهاد، برای اجرای این طرح 10 مرکز استان مشخص شده بودند و میان آن‌ها سمن‌های چهار مرکز استان به تایید وزارت کشور رسیدند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده یک‌صد نفر از اعضای ۱۰ انجمن مردم‌نهاد مرکز استان به تایید رسیدند و اکنون فعالیت خود را برای ساماندهی و توانمندسازی این مناطق آغاز کرده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: به‌دنبال انجام یک طرح جامع هستیم به‌نحوی‌که سمن‌ها تا پایان فروردین‌ماه نیازمندی‌های 10 منطقه حاشیه شهر خرم‌آباد را اعلام کرده و دستگاه‌های اجرایی نیز تا پایان فروردین‌ماه نیز پیشنهادات خود را برای ساماندهی و توانمندسازی این مناطق ارائه دهند.
وی ادامه داد: انتظار داریم اگر سمن‌ها به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کردند مدیران همکاری لازم را با آن‌ها داشته باشند چراکه نماینده دولت و مردم در مناطق حاشیه‌نشین هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: سمن‌هایی که انتخاب شدند از تخصص لازم برخوردارند، فرمانداری شهرستان خرم‌آباد به‌عنوان کارفرمای محلی نظارت لازم را بر فعالیت آن‌ها داشته باشد.
خجسته‌پور اظهارکرد: پس‌از این‌که سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی بررسی‌های لازم را انجام دادند در پایان فرودین‌ماه فعالیت اجرایی و عملیاتی را شروع خواهیم کرد تا بتوان شاهد ساماندهی و توانمندسازی ۱۰ منطقه حاشیه‌ای خرم‌آباد بود.
وی با بیان این‌که امیدواریم در پایان سال 97 شاهد یک تغییر اساسی و چشم‌گیر در ۱۰ منطقه حاشیه‌نشین شهر باشیم، گفت: با همکاری سمن‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی به‌دنبال عملیاتی کردن دو رویکرد زیرساختی و اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهر هستیم به‌نحوی‌که حل و فصل تمامی مشکلات و معضلات این مناطق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha