ویژه‌برنامه تحویل سال در حسینیه اعظم زنجان اجرا می‌شود
کد خبر: 3700901
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
شهامی:

ویژه‌برنامه تحویل سال در حسینیه اعظم زنجان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی- مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال در حسینیه اعظم خبر داد و گفت: این مسجد مقدس همانند سالهای گذشته میزبان مسافران و زائران نوروزی خواهد بود.

مرتضی شهامی، مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته برنامه ویژه تحویل سال در حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه این برنامه‌ها با اقامه نماز مغرب و عشاء به جماعت آغاز می‌شود، افزود: همانند سه‌شنبه‌های هر هفته دعای توسل قرائت شده و توسلی هم به جهت تقارن شهادت امام هادی (ع) با این روز، صورت می‌گیرد.
شهامی به اجرای ویژه برنامه استقبال از مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده امسال 10 غرفه با حضور 30 خادم افتخاری از روز اول عید تا 12 فروردین فعالیت خود را برای ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران و بازدیدکنندگان از این مکان مقدس ارائه دهند.
مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد: این غرفه‌ها شامل موارد مختلف از جمله غرفه شهدا، غرفه کودک، عکاسی، سفره هفت‌سین و بصیرت عاشورایی است و در کنار این غرفه‌ها 10 خادم به عنوان راوی در زمینه معرفی حسینیه اعظم زنجان فعالیت خواهند داشت.
یادآور می‌شود؛ مسجد حسینیه اعظم زنجان به‌عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا و مرکز پایتخت شور و شعور حسینی در ایران شناخته شده است.
ثبت دسته عزاداری هشتم محرم برابر با شب تاسوعای حسینی به‌عنوان دهمین میراث معنوی ایران، دلیل منحصر به فرد بودن این برنامه و آستان مقدس و صد البته توجهات خاصه حضرت سید الشهداء (ع) به این مکان مذهبی است.
این مسجد موقوفه که در جنوب شهر زنجان واقع شده قدمتی در حدود یک قرن دارد./ انتهای پیام
captcha