برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۶۰ مسجد استان ایلام
کد خبر: 3700941
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
حجت‌الاسلام فتاحی خبر داد:

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۶۰ مسجد استان ایلام

گروه اجتماعی- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 60 مسجد سطح این استان اشاره و گفت: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که در آن انسان به خودسازی و محاسبه نفس خود پرداخته و فرصت مناسبی برای اندیشیدن، توبه و بازگشت از گناه است، که اثرگذاری ویژه‌ای بر روی فرد و جامعه داشته و خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام و المسلیمن محمد فتاحی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: این مراسم معنوی و روحانی انسان را از بسیاری از گمراهی‌ها و افتادن در دام زخارف دنیوی ایمن کرده و انسان در این مدت می‌تواند با اندیشیدن به فلسفه خلقت خود راه کمال را پیدا کند.
فتاحی در ادامه با اشاره به استقبال و گسترش این سنت حسنه در بین جوانان و نوجوانان، افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که همه ساله این سنت حسنه در حال گسترش بوده و مورد استقبال عموم مردم جامعه قرار گرفته است.
وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات با مسئولان اجرایی اعتکاف، گفت: دست اندرکارن، مسئولین اجرایی اعتکاف و دستگاه های فرهنگی با هماهنگی و همکاری همدیگر زمینه مناسبی را برای برگزاری این مراسم در سال جدید فراهم آورده‌اند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام عنوان کرد: ۶۰ مسجد در سطح استان مراسم معنوی اعتکاف را برگزار خواهند کرد و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.
فتاحی در پایان تصریح کرد: هم اکنون ثبت نام از معتکفین به صورت اینترنتی آغاز شده و برگزاری گفتمان دینی، محفل انس با قرآن، اعمال ام داوود، جشن میلاد امام علی(ع)، برگزاری مراسم دعا و نماز جماعت و مسابقات فرهنگی ازجمله مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در اعتکاف سالجاری خواهد بود.
گفتنی است ایام‌البیض از سحرگاه ۱۳ رجب آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha