حمایت بازاریان و کارمندان از 30 هزار کودک یتیم سیستان‌ و بلوچستان
کد خبر: 3700944
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

حمایت بازاریان و کارمندان از 30 هزار کودک یتیم سیستان‌ و بلوچستان

گروه اجتماعی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 30 هزار و 17 کودک یتیم در طرح اکرام ایتام از حمایت‌های حامیان که اغلب کارمندان دولت و بازاریان بوده، بهره‌مند هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: در حال حاضر 30 هزار و 17 کودک یتیم در طرح اکرام ایتام از حمایت‌های حامیان که اغلب کارمندان دولت و بازاریان بوده، بهره‌مند هستند.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی استفاده از روش‌های مطالعاتی و شناخت فرصت‌ها برای بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها، اصناف، موسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری است.
میرامامی با اشاره به تعامل با خیریه‌های مختلف تخصصی و آشنایی با فرصت‌های آنها برای هم‌افزایی با خیریه‌ها به منظور افزایش توان در خدمت رسانی به خانوارهای ایتام، افزود: در همین مدت نشست با حامیان با هدف شناخت وضعیت فقر این استان برگزار و در این نشست‌ها تلاش شده تا حامیان و خیرین شناخت بیشتر از مشکلات نیازمندان پیدا کنند.
وی با بیان اینکه سال‌جاری موضوع جذب حامیان با برگزاری جلسات در مناطق و بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرستان‌ها با حضور کارشناسان اکرام این نهاد بررسی شد، ادامه داد: ارتباط با حامیان و خیران در استان سیستان و بلوچستان در حال توسعه است به طوری که در طرح حامی کنگره ملی شهدای این استان به نیابت از هر شهید یک یتیم در این استان تحت حمایت قرار گرفت.
معاون کمیته امداد استان اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه کمیته امداد استان نسبت تحقق برنامه عملیاتی طرح اکرام ایتام و محسنین این استان 148 درصد رشد داشته و موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است.
وی گفت: از تعهد این استان برای جذب پنج میلیارد و 557 میلیون تومان کمک مردمی 9 میلیارد و 400 میلیون تومان محقق شده و این مهم، افزایش کمک‌های نقدی و غیرنقدی حامیان از جمله مسکن، جهیزیه، درمان و معیشت را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به لزوم افزایش مشارکت اجتماعی گفت: 30 هزار و 17 نفر یتیم در این استان زندگی می‌کنند که 12 هزار و 119 نفر دارای حامی و 17 هزار و 898 نفر فاقد حامی هستند.

انتهای پیام

captcha