برگزاری «حلقه‌های معرفت» بین معتکفان بیجاری
کد خبر: 3700965
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

برگزاری «حلقه‌های معرفت» بین معتکفان بیجاری

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار از برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و حلقه‌های معرفت بین معتکفان بیجاری خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در گفت‌‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: امسال در دو مسجد شهرستان بیجار مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود.
وی تشکیل جلسات پرسش و پاسخ و «حلقه‌های معرفت» را از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های این ایام دانست و افزود: 40 مبلغ و 10 مداح به این مساجد اعزام می‌شوند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار اعلام کرد: بهترین و زیباترین آثار اعتکاف این است که شخص معتکف احساس می‌کند که می‌تواند فارغ از تمام فضاها و دغدغه‌های بیرونی که همیشه با آنها مشغول است و با توجه خاصی مانند شخصی که در مکه محرم شده، با خدای خود به راز و نیاز و مناجات خالصانه بپردازد.
وی بیان کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تهاجمات مختلف فرهنگی قشر جوان از جامعه را هدف اصلی حملات خود قرار داده اند و در این راستا، اعتکاف می‌تواند جوانان ما را در مقابل فساد و تهاجمات فرهنگی دشمنان حفظ کند.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که این مراسم معنوی با حضور بیش از ۴۰۰ نفر معتکف برگزار شود لذا سازمان تبلیغات اسلامی برای این ایام برنامه‌ریزی اعزام مبلغ،مبلغه و مداح را نموده است.
وی یادآور شد:اعتکاف آثار و فواید بسیاری دارد، آثار تربیتی و دینی آن معنی‌دار است و باید در نظر داشت که فرصت اعتکاف مثل برکات ماه مبارک رمضان است که باید برای ترویج آن تلاش کرد.
انتهای پیام

captcha