موزه شهدای زنجان آماده استقبال از گردشگران نوروزی
کد خبر: 3700974
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

موزه شهدای زنجان آماده استقبال از گردشگران نوروزی

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از آمادگی موزه دفاع‌مقدس زنجان در ایام نوروز 97 خبر داد.

علی بیات، معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در ایام نوروز موزه شهدای زنجان میزبان علاقه‌مندان به بازدید از آثار فرهنگی دوران دفاع‌مقدس است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 130 هزار سند پرمحتوا و مهم در موزه شهدای زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این آثار فضا را برای تحقیق و بررسی سیره و روش شهدا میسر کرده است تا علاقه‌مندان، هنرمندان و اهالی حوزه تحقیق و پژوهش با بررسی آن‌ها به نکات قابل توجهی دست پیدا کنند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر حضور عموم مردم به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب در این موزه، تاکید کرد: این موزه سندی زنده و محکم از ایثارها، شهادت‌ها و بزرگی‌هایی است که از فرزندانی از همین مرز و بوم و با همین جلوه ظاهری و زمینی اما با روحی بزرگ و ملکوتی معجزه‌ای بزرگ در تاریخ آفریده‌اند که پرداختن به آن بر عهده ما است.
بیات با اشاره به اینکه موزه شهدای زنجان زیر نظارت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال 1378 در خانه توفیقی افتتاح شد، تصریح کرد: این بنا در بافت تاریخی و قدیمی شهر در محله معروف به غریبیه بالا قرار دارد که از شمال‌غرب نزدیک به دروازه رشت و از جنوب نزدیک به دروازه قزوین است، بنای توفیقی از بناهای اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی بوده و به شماره 2664 در 25 اسفندماه 1387 به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.
انتهای پیام
captcha