عملکرد مؤسسه قرآنی «سائحون» در سال 96/ اجرای 29 برنامه و طرح طی یک سال
کد خبر: 3700986
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

عملکرد مؤسسه قرآنی «سائحون» در سال 96/ اجرای 29 برنامه و طرح طی یک سال

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ‌ مؤسسه قرآنی سائحون کرمان مرکزی فعال در کرمان است که طی سال 96 تعداد 29 برنامه و طرح قرآنی را اجرا کرده است.

نوروز///عملکرد مؤسسه قرآنی «سائحون» در سال 96/ اجرای 29 برنامه و طرح طی یک سال

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سائحون کرمان یکی از مؤسساتی است که فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای را از زمان آغاز به کار خود در سطح استان کرمان انجام داده است. این مؤسسه قرآنی توسط زهرا انجم‌شعاع، همسر شهید کوروش فیروزی، از مسئولان و شهدای قرآنی کشور تأسی شده که انگیزه تشکیل آن نیز تداوم راه قرآنی شهید فیروزی از سوی همسر وی بوده است.
همچنین، این مؤسسه قرآنی طی سال 96 برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده است که در این راستا به طور دقیق تعداد 29 برنامه مهم قرآنی با موضوعات و اهداف برنامه‌ریزی شده و در مناسبت‌های مختلف اجرایی شده است. برگزاری محفل انس با قرآن کریم به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در روز 20 خردادماه (15 رمضان) با هدف ترویج فرهنگی قرآنی کشور و افزایش انس با قرآن کریم، اجرای طرح تابستانی آفتابگردان با اهدافی همچون دیدن نوجوانان به عنوان فرزند امام زمان(عج)، فرهنگ‌سازی سبک زندگی دینی، افزایش روحیه خودباوری، کشف استعدادهای فردی، کسب مهارت و افزایش توانمندی، افزایش حس مسئولیت‌پذیری، ارتباط مؤثر با خانواده و دوستان، ایجاد توان تصمیم‌گیری و .... از: 25 تیرماه تا سوم شهریور‌ماه از جمله برنامه‌های این مؤسسه در سال 96 بود.
برگزاری کارگاه‌های تربیت فرزند ویژه والدین آفتابگردان با موضوعات آسیب‌های اجتماعی با سخنرانی دکتر نوذر نخعی، متخصص پزشکی اجتماعی و مدرس دانشگاه، تربیت فرزند بر مبنای دین با سخنرانی استاد جلیل معماریانی از مشهد مقدس، استاد حوزه و دانشگاه، مدیر مجتمع فرهنگی آموزشی کتاب‌پردازان و با هدف افزایش اطلاعات والدین در حوزه تربیت فرزند و جلوگیری از ایجاد آسیب‌های اجتماعی طی روزهای 12 و 26 مردادماه نیز دیگر برنامه‌ای بود که از سوی مؤسسه سائحون در سال گذشته اجرا شد.
همچنین، اجرای طرح شاخه طوبی (پیام‌های های قرآنی به صورت ادبی) با هدف افزایش انس با قرآن کریم، آَشنایی با مفاهیم قرآن و فرهنگ‌سازی سبک زندگی دینی بر مبنای مفاهیم قرآنی به صورت انتشار روزانه در کانال مؤسسه قرآنی سائحون و برگزاری اردوی فرهنگی، تربیتی ویژه دانش‌آموزآن آفتابگردان با هدف ایجاد روحیه ولایت‌پذیری، افزایش مسئولیت‌پذیری، ایجاد انس بین دانش‌آموزان، ایجاد نگاه شکرمدارانه با حضور در طبیعت و دیدن آثار خداوند و ... طی شهریورماه سال 96 نیز برنامه‌های دیگر مؤسسه سائحون طی سال گذشته بود.
برگزاری طرح تربیتی، آموزشی بشری (ویژه دانش‌آموزان 12 تا 16 سال دختر و پسر) با هدف تربیت مدیر و نیروی متخصص و متعهد انقلابی، فرهنگ‌سازی سبک زندگی دینی، افزایش روحیه خودباوری، بارور کردن استعدادهای فردی، کسب مهارت و افزایش توانمندی، افزایش حس مسئولیت‌پذیری، ارتباط مؤثر با خانواده و دوستان، ایجاد توان تصمیم‌گیری و .... که از مهرماه سال 96 آغاز شده و تا اردیبهشت‌ماه سال 97 نیز ادامه دارد و نیز حضور در جام فوتسال ولایت ویژه مؤسسات قرآنی با دانش‌آموزان بشری با هدف ایجاد روحیه کار تیمی، افزایش انس بین دانش‌آموزان، ایجاد تفریح سالم و افزایش روحیه ورزشکاری و انس با آن طی شهریورماه سال 96 دیگر برنامه‌هایی بودند که از سوی این مؤسسه قرآنی در سال گذشته اجرایی شد.

نوروز///عملکرد مؤسسه قرآنی «سائحون» در سال 96/ اجرای 29 برنامه و طرح طی یک سال
راه‌اندازی مرکز توزیع و پخش کتاب آسمان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب، آموزش مهارت مطالعه و راهکارهای افزایش انس با کتاب، معرفی کتاب‌های مذهبی، دفاع مقدس، مهارتی، خانواده و ... در جامعه طی مهرماه، برپایی ایستگاه صلواتی ویژه محرم در روز تاسوعا و عاشورای با حضور دانش‌آموزان بشری با هدف روحیه تعاون، انس با ائمه و افزایش روحیه شهادت‌طلبی، افزایش مسئولیت‌پذیری و ... در مهرماه و برپایی غرفه فروش کتاب و محصولات فرهنگی در ایام محرم با حضور دانش‌آموزان بشری با هدف افزایش اعتماد به نفس، ارتباط مؤثر، مهارت‌های فروش، ایجاد روحیه خودباوری و کارآفرینی، افزایش توان مدیریت، افزایش روحیه کار تیمی، ولایت‌پذیری، ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش انس با کتاب در دهه اول محرم‌الحرام نیز برنامه‌های دیگر این مؤسسه قرآنی در سال گذشته بودند.
همچنین، برپایی غرفه فروش کتاب ویژه اربعین با هدف افزایش اعتماد به نفس، ارتباط مؤثر، مهارت‌های فروش، ایجاد روحیه خودباوری و کارآفرینی، افزایش توان مدیریت، افزایش روحیه کار تیمی، ولایت‌پذیری، ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش انس با کتاب در اربعین حسینی، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت مطالعه ویژه دانش‌آموزان بشری با حضور استاد انصاری‌زاده از مشهد مقدس با هدف افزایش مهارت مطالعه و ایجاد توانمندی در حوزه مطالعه، ایجاد انس با کتاب، افزایش زمان مطالعه، ایجاد اعتماد به نفس، ایجاد لذت مطالعه و یادگیری آسان طی روز 11 آبان‌ماه و نیز برگزاری دوره آموزشی آئینه جادو ( آموزش مستندسازی، دوره تخصصی) با هدف تربیت نیروی متعهد و متخصص انقلابی در حوزه رسان طی آبان و آذر 96، برنامه‌های دیگری بودند که از سوی مؤسسه سائحون اجرا شدند.
برگزاری جلسات پخش و نقد فیلم دم‌نوش به صورت هفتگی با هدف تربیت نیروی متعهد و متخصص انقلابی در حوزه رسانه طی آبان و آذر سال 96، حضور در نمایشگاه قرآن در چهار بخش قصه‌گویی، مهارت زندگی با محوریت پخش و تحلیل انیمیشن، مشاوره و بخش فروشگاهی کتاب‌های عمومی و کودک از 10 تا 16 بهمن‌ماه و برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی با موضوع محبت به فرزندان با حضور دکتر نخعی در نمایشگاه قرآن با هدف افزایش مهارت تربیت فرزند با آگاهی‌بخشی آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای جلوگیری از آن در روز 15 بهمن‌ماه از جمله برنامه‌های دیگر این مؤسسه در سال 96 بودند.
همچنین، برگزاری سلسله جشنواره قرآنی سائحون (دوره اول با محوریت سوره لقمان در چهار بخش ترجمه و مفاهیم، پوستر، نقاشی کودکان و فیلم موبایلی) با هدف افزایش انس با قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی در کشور که اجرای آن از بهمن‌ماه سال 96 آغاز شده و تا فروردین‌ماه سال 97 نیز ادامه دارد. جوایز این دوره از مسابقات نیز یک سفر عتبات عالیات، پنج سفر مشهد مقدس (به همراه یکی از اعضای خانواده) و جوایز نقدی است. همچنین، حضور در نمایشگاه کتاب کرمان، یزد و زاهدان با هدف افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و انس با کتاب، معرفی کتاب‌های مذهبی، دفاع مقدس، مهارتی، خانواده و ... با کیفیت به جامعه از دی‌ماه سال 96 و نیز برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس پسرانه و دخترانه با هدف افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و انس با کتاب، رساندن کتاب‌های با کیفیت به دست همه کودکان به ویژه کودکان خانواده‌های کم‌درآمد،‌ کودکان محروم و کودکان در بحران و ترویج مهارت‌ها و ارزش‌های زندگی از راه کتاب‌خوانی که از آبان تا اسفند سال 96 به صورت هفتگی اجرا شد نیز دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی مؤسسه سائحون در سال گذشته بودند.

نوروز///عملکرد مؤسسه قرآنی «سائحون» در سال 96/ اجرای 29 برنامه و طرح طی یک سال
برگزاری نمایشگاه کتاب در نمایشگاه خیریه دانشگاه باهنر با هدف افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و انس با کتاب، معرفی کتاب‌های مذهبی، دفاع مقدس، مهارتی، خانواده و ... با کیفیت به جامعه، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دانشگاه از طریق خیریه طی آذرماه سال 96، برگزاری مراسم فاطمیه با هدف انس با ائمه اطهار(ع)، ترویج سبک زندگی دینی، ترویج روحیه شهادت‌طلبی، افزایش روحیه ولایت‌پذیری با روشنگری دلایل شهادت حضرت زهرا(س) و .... که از 30 بهمن‌ تا دوم اسفندماه سال 96 اجرا شد که طی اجرای این مراسم، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا(س) و همزمانی آن با سالروز شهادت شهید کوروش فیروزی، مراسم سوگواری در منزل مدیر مؤسسه برگزار ‌شد. همچنین، این مراسم از روز دوشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه‌ تا چهارشنبه، دوم اسفند از ساعت ۱۸:۳۰ در منزل پدر شهید محمد انجم‌شعاع واقع در کرمان، خیابان خواجو، کوچه خیام، کوچه شهید محمد انجم‌شعاع (غربی ۳) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان و با حضور اعضای مؤسسه سائحون و هیئت محبان حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد و نیز برگزاری کارگاه مهارت مطالعه ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در مسجد انصارالمهدی با هدف افزایش مهارت مطالعه و ایجاد توانمندی در حوزه مطالعه، ایجاد انس با کتاب، افزایش زمان مطالعه، ایجاد اعتماد به نفس، ایجاد لذت مطالعه و یادگیری آسان طی بهمن و اسفند 96 برنامه‌های دیگر این مؤسسه قرآنی در سال گذشته بود.
همچنین، تولید پادکست‌های صوتی نقد و تحلیل انیمیشن با هدف افزایش آگاهی خانواده‌ها با اهداف انیمیشن ها و تأثیر آن بر تربیت فرزند و راهکارهای جلوگیری از آسیب‌های آن طی از اسفندماه سال 96، برگزاری جلسات مشاوره در حوزه خانواده، ازدواج و تربیت فرزند با هدف افزایش آگاهی‌بخشی، جلوگیری از مشکلات جامعه و ... در طول سال 96 و کمک به خانواده‌های نیازمند و ایجاد کارآفرینی توسط صندوق خیّرین مؤسسه قرآنی سائحون همراه با برنامه‌های تهیه سبد غذایی در اعیاد به ویژه نوروز، ایجاد کارآفرینی برای خانواده‌های نیازمندان، تهیه جهیزیه، کمک به پرداخت هزینه بیمارستان، خرید دارو و تهیه سمعک، تهیه سیسمونی نوزاد و .... با هدف کمک به نیازمندان، کارآفرینی، افزایش روحیه تعاون و همدلی در طول سال 96 از جمله برنامه‌های دیگر مؤسسه قرآنی سائحون در سال گذشته بودند.
برگزاری وبینار آموزشی نقد آثار استاد صفایی حائری با محوریت کتاب «روش نقد جلد اول» ویژه اعضای مؤسسه، برگزاری وبینار آموزشی سبک زندگی فعالین فرهنگی با حضور استاد معماریانی ویژه اعضای مؤسسه، برگزاری وبینار آموزشی خانواده ثروتمند بر مبنای دین و نیز برگزاری وبینار آموزشی «نقشه‌های ذهنی و کاربرد آن در مغز، تندآموزی و مهندسی ذهن» نیز دیگر برنامه‌هایی بودند که طی سال 96 از سوی مؤسسه قرآنی سائحون در کرمان اجرا شد.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت نام و آشنایی با فعالیت‌های مختلف قرآنی مؤسسه سائحون می‌توانند به نشانی این مؤسسه واقع در شهر کرمان، خیابان مهدیه، خیابان سده، نبش سده ۵ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۳۴۳۲۷۵۵۴۲۱ تماس بگیرند.

نوروز///عملکرد مؤسسه قرآنی «سائحون» در سال 96/ اجرای 29 برنامه و طرح طی یک سال

انتهای پیام

captcha