توصیه‌های آیت‌الله العظمی سبحانی در آخرین درس سال
کد خبر: 3700999
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

توصیه‌های آیت‌الله العظمی سبحانی در آخرین درس سال

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله العظمی سبحانی بر لزوم کنترل محیط اجتماعی و دید و بازدیدها از گناه در ایام عید تاکید کرد و گفت: براساس روایات، روزی که در آن معصیت نشود، عید است.

توصیه‌های آیت‌الله العظمی سبحانی در آخرین درس سال 96

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی امروز ۲۷ اسفند ماه در آخرین درس خارج خود در سال جاری در مسجد اعظم با اشاره به روایت کل یوم لم یعصی الله تبارک و تعالی فهو عید؛ هر روزی که در آن گناه نباشد عید است گفت: الان صحبت از عید نوروز است، اگر مردم واقعا در این روز‌ها صله ارحام کرده و به یتیمان و فقرا رسیدگی کنند، عید است.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: اگر در این ایام دنبال گردشگری که خالی از گناه و کشتار (به علت تصادفات) نیست برویم این برای ما عید نخواهد بود.

این مرجع تقلید در توصیه به رسانه‌ها به خصوص صداوسیما عنوان کرد: صدا و سیما مردم را دائما به سفر کردن تشویق نکند، زیرا ده میلیون نفر یک مرتبه حرکت می‌کنند و تصادف و کشتار به وجود می‌آید؛ بهتر است این ایام در خانه بمانیم و به کار‌های درونی بپردازیم و خانواده‌ها را دچار مشکلات نکنیم.

این مفسر قرآن اظهار کرد: تشویق به سفر با راننده‌های ناوارد و وسائل غیراستاندارد، عدد زخمی‌ها و تصادفات را بسیار بالا می‌برد و نشان دهنده این است که ما به کمال عقلی اجتماعی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم دو دسته هستند افزود: برخی مجبورند که به سفر بروند، اما عده‌ای که الزامی برای این کار ندارند بهتراست در منزل بمانند و به کار‌های عقب مانده برسند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه مجبور به تعطیل درس هستیم گفت: روز یکشنبه پنجم فروردین‌ماه اولین جلسه درس در سال جدید برپا خواهد شد.
انتهای پیام
captcha