طرح نوروزی در 104 بقعه متبرکه استان قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: 3701004
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
به مناسبت ایام نوروز؛

طرح نوروزی در 104 بقعه متبرکه استان قزوین اجرا می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: به مناسبت ایام نوروز، در 104 بقعه در سطح مختلف برنامه‌هایی بستگی به ساختار و مسیر دسترسی تدارک دیده‌شده است که سعی می‌شود به نحو احسن برگزار شود.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلا‌م‌والمسلمین غلامرضا عادل در نشست خبری که صبح امروز 27 اسفند در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری برای هشتمین سال در قزوین، تصریح کرد: در ایام نوروز ما به‌عنوان خادمان بقاع متبرکه وظیفه‌داریم که میزبان مسافران و زائران نوروزی باشیم در همین راستا ویژه‌برنامه‌های طرح آرامش بهاری در 35 بقعه استان برگزار می‌شود.
وی افزود: در لحظه تحویل سال نو، حضور مردم را در امامزادگان استان شاهد هستیم که امیدواریم بتوانیم در کنار بقعه‌های متبرکه، برنامه‌های تدوین‌شده خوبی را به اجرا درآوریم به همین منظور طرح نوروزی در 104 بقعه متبرکه اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: این برنامه‌ها در سطوح مختلف با توجه به ساختار و مسیر دسترسی تدارک دیده‌شده است که سعی می‌شود به نحو احسن برگزار شود، برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی با در نظر گرفتن بیش از ۴۰ هزار جایزه و اقلام فرهنگی ازجمله برنامه‌های نوروزی اوقاف است.
وی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما هم فراهم کردن محیطی امن، نظیف و آرامش توأم با معنویت است، در 35 بقعه خیمه معرفت برگزار و در سطح یک و دو خدمات ارائه می‌شود، همچنین در سه بقاع امامزاده اسماعیل باراجین و فلار و علی‌اصغر بسته به ظرفیت، مسافران اسکان داده می‌شوند.
عادل خاطرنشان کرد: مراسم تحویل سال در ۵۰ بقعه متبرکه با قرائت زیارت آل یاسین و برنامه‌هایی متناسب با شب شهادت امام هادی (ع) برگزار می‌شود، همچنین ۵۰ مبلغ از قم برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام نوروز به‌صورت تمام‌وقت در امامزادگان حضور پیدا می‌کنند و نمازهای جماعت به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

 آموزش‌های ویژه برای مبلغان

وی افزود: مبلغان دوره‌های ویژه را برای اجرای برنامه‌ها در خیمه‌های معرفتی گذرانده‌اند و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است، همچنین از 30 مبلغ قزوینی در این برنامه‌ها استفاده می‌کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: همچنین فضای جذابی برای کودکان در امامزادگان ازجمله موضوعاتی همچون مشاوره، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و برگزاری برنامه‌های جذاب و کارهای چندرسانه‌ای برای کودکان در سنین مختلف پیش‌بینی‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: 50 نفر از کارکنان اوقاف و 200 نفر از خدام در امامزادگان آماده ارائه خدمات به مسافران و زائران نوروزی هستند، حدود دو میلیارد ریال به‌صورت نقدی برای اقلام فرهنگی و برنامه‌هایی که در این ایام در نظر گرفته‌شده نیز هزینه می‌شود.
عادل تصریح کرد: طرح آرامش بهاری برای هشتمین سال است که به‌صورت منسجم برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه این طرح با بازرسی‌های در نظر گرفته‌شده، رصد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اوقاف برای کمک به نیازمندان مبالغی را در نظر گرفته است، یادآور شد: در این زمینه ۸۰ میلیون تومان اعتبار جمع کردیم و کمک‌هایی برای ۸۰۰ خانوار در قالب کارت هدیه و بن اقلام از محل موقوفات متصرفین و غیر متصرفین اهدا شد، همچنین برای 600 خانوار آجیل و برای ۸۰۰ نفر البسه موردنیاز تأمین گردید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان قزوین 263 بقعه متبرک داریم که برخی راه دسترسی ندارند و ۷۰ بقعه دارای نذورات است، از این میان نذورات ۴۰ بقعه زیر 5 میلیون تومان در سال است.

انتهای پیام

captcha