ثبت‌نام اعتکاف در مساجد نظرآباد آغاز شد
کد خبر: 3701056
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

ثبت‌نام اعتکاف در مساجد نظرآباد آغاز شد

گروه معارف- رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد گفت: ثبت‌نام برای حضور در مراسم اعتکاف از امروز، 27اسفند در مساجد این شهرستان آغاز شده است.

حجت‌الاسلام محمد محمدی در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: اعتکاف، خانه‌تکانی دل است و خوشبختانه هرساله شاهد افزایش تعداد معتکفین و عاشقان الهی هستیم که با حضور در مساجد به راز و نیاز با حضرت حق می‌پردازند.
وی بابیان اینکه برگزاری مراسم اعتکاف در ایران به برکت پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و به دستور شخص امام(ره)، برگزاری اعتکاف در مساجد سراسر ایران همچون سایر کشورهای اسلامی انجام شد که تاکنون نیز با استقبال خوبی از طرف مردم ولایتمدارمان همراه بوده است.
این مسئول در ادامه در خصوص نحوه برپایی اعتکاف در مساجد نظرآباد گفت: در اعتکافی که گذشت، 1400 نفر در 20 مسجد این شهرستان معتکف شدند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد، بیان کرد: امسال نیز با برگزاری جلساتی با امام‌جمعه، مسئولان مربوطه و رابطین اعتکاف در تلاشیم تا میزبانی هرچه شایسته‌تری را از معتکفین داشته باشیم.
این مسئول در ادامه با تشریح چگونگی دریافت هزینه از معتکفین، گفت: امسال جهت تأمین غذای سحر، افطار و غیره مبلغ 35 هزار تومان از معتکفین دریافت خواهد شد که طبق رایزنی‌های صورت گرفته به‌احتمال‌زیاد از افراد بی‌بضاعت این مبلغ دریافت نشده و خیرین هزینه آن‌ها را متقبل شوند.
محمدی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا هزینه معتکفین تحت پوشش بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی نیز بر عهده خود ادارات مربوطه باشد.
وی در پایان در ارتباط با تأمین امنیت معتکفین یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با نیروی انتظامی، سازمان آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در تلاشیم تا امنیت صددرصدی معتکفین عزیزمان را در طول سه شبانه‌روز حضور در مساجد تامین کنیم.
انتهای پیام./

 

captcha