غبارروبی دل از زنگار گناه در آئین اعتکاف
کد خبر: 3701065
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
تنها 2 روز فرصت ثبت‌نام باقیست؛

غبارروبی دل از زنگار گناه در آئین اعتکاف

گروه فرهنگی- علاقه‌مندان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف تنها تا بیست‌ونهم اسفندماه فرصت ثبت‌نام در بزم سه‌روزه حضرت حق را دارند.

به گزارش ایکنا از قزوین، فراخوان ثبت‌نام برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف از بیستم اسفندماه منتشر شد و اندک زمانی برای ثبت‌نام علاقه‌مندان به حضور در این مراسم باقی است، مراسمی که در کنار انتشار عطر دل‌انگیز بهار و معنویت ماه رجب می‌تواند فضایی آکنده از روح الهی را به ارمغان آورد. 
معتکفین 3 شبانه‌روز مهمان خداوند هستند و در خانه حضرت دوست باشکوه فراوان دفتر دل می‌گشایند و از موسم بارش رحمت و زدودن آلودگی‌های گناه بهره‌مند می‌شوند، توفیقی که مایه پیراستن جان و صفا بخشیدن به روح و تطهیر صحیفه اعمال است.
این سنت حسنه با کمک خداوند متعال بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی جای خاص خود را باز کرده و شاهد هستیم بخش قابل توجهی از معتکفان مساجد را نسل نوجوان و جوان تشکیل می‌دهد که این امر نشان از پویایی و نشاط خاص مراسم اعتکاف دارد. 
سال گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر از سطح شهرها و روستاهای استان قزوین در ۲۰ مسجد در قزوین، ۹ مسجد در آبیک، ۱۵ مسجد در البرز، ۲۴ مسجد در تاکستان، ۱۸ مسجد در بوئین‌زهرا و ۵ مسجد در آوج در این محفل الهی شرکت کردند و پیش‌بینی‌ها برای اعتکاف 97  نیز از رشد آمار معتکفین خبر می‌دهد. 

91 مسجد استان میزبان معتکفین خواهد بود

در استان قزوین 91 مسجد خود را مهیای مراسم اعتکاف 97 می‌کنند که این مراسم با ایام تعطیل و در روزهای 11، 12 و 13 فروردین‌ماه برابر با 13، 14 و 15 ماه رجب مصادف شده است. 
در مجموع در شهرستان قزوین 21 مسجد برای برگزاری اعتکاف در نظر گرفته‌شده و پیش‌بینی می‌شود 2 هزار و 500 نفر در مساجد شهر قزوین معتکف شوند.
در شهر قزوین نیز 8 مسجد میزبان معتکفان خواهد بود که مسجدالنبی(ص) ویژه برداران و مساجد جامع، امام خمینی (ره)، محمدرسول الله(ص)، غدیر، موسی بن جعفر(ع)، مسلم بن عقیل و سنجیده ویژه خواهران در نظر گرفته‌شده است. 
علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم معنوی که از سنت‌های ارزشمند نبوی به شمار می‌رود، می‌توانند تا بیست‌ونهم اسفند با حضور در سایت etekaf-qazvin.ir ثبت‌نام خود را قطعی کرده و مهمان خاص خداوند در مساجد استان باشند. 
به گفته مسئولان در صورت نیاز و استقبال معتکفان این زمان تمدید خواهد شد. 
بی‌شک این فرصت ارزنده می‌تواند زمینه‌ای باشد تا معتکفین زنگار از دل غبارروبی کرده و روح خود را با ارتباط مستقیم با خداوند مزین به خودسازی و تجلی صفات الهی کنند. 
انتهای پیام

captcha