مبارزه با گناه، دین‌گرایی است نه تحجر
کد خبر: 3701117
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
حجت الاسلام نکونام:

مبارزه با گناه، دین‌گرایی است نه تحجر

مبارزه با گناه، دین‌گرایی است نه تحجر گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری مبارزه با گناه را دین‌گرایی دانست نه تحجر و خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر وقتی تکلیفی برایشان پیش می‌آید باید عامل باشند لذا نباید برخی‌ها مقابله با فساد و گناه را عقب‌گرد و تجحر قلمداد کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز 27 اسفندماه در آیین تجلیل از خبرنگاران همیار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تقویت باور ایمانی و اعتقادی در جامعه، گفت: همه امور ما باید به یک چیز گره بخورد و آن خداست لذا باور ایمانی و اعتقادی لازمه نظام توحیدی و اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یک سری از باورها را باید در جامعه تقویت کنیم، افزود: یکی از مهم ترین آن ها باور به این است که در مرئی و منظر خدا هستیم و خدا همه اعمال و رفتار ما را می بیند.
امام جمعه شهرکرد اظهار کر: یکی دیگر از این باورها باور به این است که باید از خودمان شروع کنیم لذا باید باور کنیم که تا چیزی نداشته باشیم نمی توانیم به دیگران ببخشیم.
حجت الاسلام نکونام باور به اینکه هرگز به کارهایمان بسنده نکنیم را از دیگر باورهای مهم در جامعه خواند و اظهار کرد: باید مدام و مستمر بر کارهایمان بیفزاییم و قانع نشویم و راه درستمان هرچند بر خلاف میل دیگران بود ادامه دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر تقویت باور به اینکه از ما حتما سوال می شود، خاطرنشان کرد: باید باور داشته باشیم که خدا، شهدا، امام عصر و پیامبر از ما سوال می کنند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه کار باور سازی سخت است و نباید آن را آسان تلقی کنیم، اضافه کرد: بسیاری از پیامبران در راه رسالت با سختی ها بسیاری مواجه شدند اما دست از تلاش بر نداشتند لذا ما هم باید کار را سخت بدانیم و محکم پای آن بایستیم.
حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن باید باور داسته باشیم که کاخ های طاغوت و استکبار عنکوبتی بوده و مکر دشمنان ضعیف است، تصریح کرد: باید به حقانیت خودمان باور داشته باشیم و یقین داشته باشیم که هیچ پرچمی جز پرچم اسلام در عالم حق نیست.
ولنگاری با جامعه دینی سازگار نیست
وی باور به آینده روشن، باور به دشمنی دشمنان، باور به داشتن روحیه جهادی، باور به خودکفایی و ما می توانیم را از دیگر باورها دانست و گفت: این باور زمانی شکل می گیرد که جامعه ما رنگ و جلای دینی و اسلامی داشته و ظواهر جامعه، اسلامی باشد لذا ولنگاری و مصاحمه و سازگاری با جامعه دینی سازگار نیست.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به برخی حساسیت های ایجاد شده در استان در پی لغو کنسرت موسیقی، افزود: در این واقعه جلوی گناه گرفته شد اما این واکنش ها اقتضای جامعه اسلامی نیست و برخی ها به جای تبریک گفتن حساسیت به خرج می دهند که قابل قبول نیست.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: ای کاش این افراد در همه مشکلات و مسائل مختلف استان چنین حساسیتی به خرج می دادند تا شاهد این مشکلات بسیار در استان و محرومیت نبودیم.
نماینده ولی فقیه در استان مبارزه با گناه را دین گرایی دانست نه تحجر و خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر وقتی تکلیفی برایشان پیش می آید باید عامل باشند لذا نباید برخی ها مقابله با فساد و گناه را عقب گرد و تجحر قلمداد کنند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: من با موسیقی، هنر و نشاط و فرح مندی جامعه مخالف نیستم و تلاش می کنم آن ها را گسترش دهم و موظف به ایجاد فضای شاد برای جامعه هستیم لذا هنر و فضای شاد و گردشگری و تفریح سالم جزء ضروریات جامعه هستند.
انتهای پیام

captcha