فارس آمادگی بیشتری نسبت به گذشته برای پذیرایی میهمانان نوروزی دارد
کد خبر: 3701126
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
تبادار:

فارس آمادگی بیشتری نسبت به گذشته برای پذیرایی میهمانان نوروزی دارد

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس تأكید كرد كه این استان آمادگی بیشتری نسبت به گذشته برای پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم کرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس در حاشیه بازدید از آرامگاه حافظ، سعدی، موزه سنگ و بنای هفت تن، با بیان اینكه استان فارس و شهر شیراز پذیرای مهمانان فراوانی از سراسر كشور و كشورهای خارجی هستند، گفت: این استان آمادگی بیشتری نسبت به گذشته برای پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم کرده است و امید داریم امسال شاهد اقامت و بازدید بیشتری از طرف مسافران نوروزی در استان فارس باشیم.
وی افزود: هم اكنون شاهد وضعیت مناسب‌تری در سطح شهر شیراز هستیم كه از آمادگی شهرداری شیراز حكایت می‌كند و شهر مصداق گل و بلبل شده است چرا كه شیراز در كنار همه آثار ارزشمند مذهبی، تاریخی و فرهنگی‌اش به عنوان شهر راز و شهر گل و بلبل شناخته می‌شود.
استاندار فارس با تصریح اینكه اداره‌كل میراث فرهنگی و به‌خصوص شهرداری شیراز استان تلاش فراوانی داشته‌اند تا خدمات بیشتری نسبت به گذشته به مسافران ارائه دهد، گفت: فضای سبز، روشنایی و انواع خدمات مورد نیاز مسافران در شهر شیراز از جمله مولفه‌های مورد توجه به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر برای مسافران نوروزی در استان فارس و شهر شیراز بوده است.
تبادار با بیان اینكه سال گذشته پنج میلیون ورودی و حدود یك میلیون و 600 هزار بازدید از اماكن گردشگری استان فارس ثبت شده است، افزود: حدس می‌زنیم امسال با توجه به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، شاهد ورود، اقامت و بازدید بیشتری در ایام نوروز باشیم.
وی با تاكید بر اینكه سراسر استان فارس مالامال از آثار تاریخی و فرهنگی است، گفت: تخت جمشید، پاسارگاد، فیروزآباد و كازرون و سایر مناطق دیگر از جمله مناطقی هستند كه گردشگران برای دیدن آثار تاریخی، به آنجا مراجعه می‌كنند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه تكمیل زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی برای تسهیل ورود مسافران به فارس ضرورت ویژه ای دارد، افزود: در حمل و نقل هوایی شرایط مناسب است و سالن بین‌المللی فرودگاه شیراز در سال 97 بهره‌برداری می‌شود كه فرصت بزرگی برای مسافران خارجی فراهم می‌كند.
تبادار با اشاره به تلفات جاده‌ای استان، اظهار كرد: اولین آزادراه جنوب كشور در سال 97 در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین 450 كیلومتر بزرگراه در دستور كار قرار دارد كه باید 600كیلومتر بزرگراه دیگر نیز در دستور کار و مورد توجه قرار گیرد.
استاندار فارس با بیان اینكه قطار مثلت طلایی اصفهان- یزد- شیراز تاكنون سفرهایی داشته است، گفت: برای تقویت حوزه گردشگری مولفه‌های متعددی مانند هتل‌ها، مراكز بوم‌گردی در شهرها و روستاها و ... مورد نیاز است كه باید تامین شود.
انتهای پیام

captcha